امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس رسانه ملی در نشست شورای مدیران استان کردستان
رئیس رسانه ملی در نشست شورای مدیران استان کردستان

سال 1402، پخش سه سریال درباره کردستان

مشاهده ۶۵۸
۱۴۰۲/۰۲/۲۰- ۲۰:۴۰
تعداد بازدید:658

رئیس سازمان صداوسیما گفت: در ابتدای سال، فصل چهارم سریال نون خ پخش شد. سریال سوران، ظرف یکی دو ماه آینده و سریال سنجرخان در نیمه اول سال در جدول پخش قرار می‌گیرد و بدین ترتیب سه سریال با موضوع کردستان در سال 1402 پخش خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر پیمان جبلی که برای افتتاح چندین پروژه فنی و دیدار با جمعی از هنرمندان و فعالان فرهنگی به کردستان سفر کرده است؛ در نشست شورای مدیران استان با بیان این موضوع گفت: کردستان به چند دلیل ظرفیت های بالایی برای تولید سریال دارد. یکی از این دلایل، طبیعت زیبا و بکر استان است. دلیل بعدی امکانات فرهنگی و پتانسیل های نامکشوف استان مثل شخصیت های تاریخی و قهرمانان ملی محسوب می‌شوند. دلیل سوم استعدادهای هنری بومی فراوان است که نمونه آن را در پشت و جلوی دوربین سریال نون خ دیده ایم و چهارمین دلیل جمع همدل و همراه مسئولان استانی در تهیه این گونه سریال هاست.

در این نشست که شامگاه بارانی سه شنبه 19 اردیبهشت در صداوسیمای مرکز کردستان برگزار شد، دکتر جبلی، کردستان را گل زیبای فرهنگ و تمدن ایران اسلامی خواند و گفت: این سرزمین امید دشمنان را همیشه ناامید کرده است و باید همواره خادم مردمان این دیار باشیم. وی با اشاره به اقدامات فراوان انجام شده در عصر جمهوری اسلامی در این استان با عظمت تمدنی و پرافتخار گفت: متاسفانه ما پیشرفت هایی را که در استان انجام شده کم منعکس کردیم و  به نتایج درخشان آن توجه نداشته ایم اما هم اکنون و در دوره جدید سازمان صداوسیما، عزمی جدی برای نمایاندن این پیشرفت ها داریم.

رئیس رسانه ملی با تاکید مجدد بر اینکه با افتخار صداوسیما، تریبون نظام است گفت: در نظام اسلامی و مردم سالار ما که مسئولان و مردم در هم تنیده و جداناپذیرند باید نگاهی ترکیبی داشت. هم دستاوردها و هم نقدها را باید مطرح کرد که مکمل هم هستند. جبلی گفت: اگر فقط خدمات را بگوییم خطا کردیم و اگر فقط نقد کنیم هم همین طور به خطا افتاده ایم و جانب عدالت را رها کرده ایم.

دکتر جبلی خطاب به حاضران در جلسه گفت: رسانه ملی را کمک کار خود بدانید و مطمئن باشید یک صداوسیمای قوی، همراه و کمک حال و تاثیرگذارتر خواهد بود. وی در پایان با اشاره به انعکاس برخی رویدادهای غیر تهرانی در توجه به همه استانها و شهرها مثل پخش مراسم احیا و ترتیل و راهپیمایی‌ها گفت: در دوران تحول رسانه ملی، مراکز از اهمیت زیادی برخوردارند.

در ابتدای این نشست، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج و نماینده مجلس خبرگان رهبری با ابراز خرسندی از حضور رئیس رسانه ملی در کردستان از مسئولان سازمان صداوسیما خواست به مذاهب گوناگون در برنامه‌ها توجه کنند و با دعوت از علما و کارشناسان مسلط، فضا برای پاسخگویی به شبهات دینی را فراهم نمایند تا مانع شیطنت برنامه‌های ماهواره‌های معاند شوند.

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان نیز با اشاره به ظرفیت های زیاد محتوایی برای تولید آثار نمایشی به فیلم غریب که درباره حضور شهید بروجردی در سنندج است، اشاره کرد و گفت: در سریال سنجرخان تجربه همکاری مشترک خوبی میان صداوسیما و استانداری شکل گرفت و این می تواند تکرار شود.

بهزاد رحیمی، نماینده سقز و بانه در مجلس و رئیس مجمع نمایندگان استان نیز گفت: مردم ما را از حضور در صداوسیما می‌شناسند و این نشانه تاثیرگذاری و نفود رسانه ملی است و انشالله با توسعه زیرساختها این ضریب نفوذ بیشتر شود.

مهدی زندیان نماینده بیجار، دیگر سخنران جلسه، خواهان توجه به گویش های کردی به خصوص در رادیو شد و درخواست کرد فیلمنامه آماده شده سریال امیرنظام گروسی ساخته شود.

سید مهدی فرشادان، نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره نیز بررسی وضعیت نیروهای انسانی صداوسیمای مرکز کردستان را مهم دانست.

شریفی، معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صداوسیما نیز به بیان گزارشی از تغییر وضعیت پوششی 416 ایستگاه استان از آنالوگ به دیجیتال و دیجتال به f k خبر داد و گفت: کردستان با تغییر سریع وضعیت ها جزو استان‌های پیشروست و اندک ایستگاه‌های باقیمانده نیز تا پایان سال مراحل تبدیل شان انجام می‌شود.

در این مراسم و در ارتباط زنده با ایستگاه وزانه در ارتفاع 2500 متری، سه دستگاه فرستنده پرقدرت رادیویی ده کیلو وات افتتاح شد. همین طور پروژه دیجیتال سازی 33 ایستگاه تلویزیونی مرکز کردستان نیز به بهره برداری رسید.

دکتر پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در سفری سه روزه در کردستان به سر می‌برد و در این سفر، معاونان امور استان‌ها، توسعه و فناوری رسانه، منابع مالی و سرمایه انسانی، رییس مرکز طرح و برنامه و مدیرکل روابط عمومی، وی را همراهی می‌کنند.

امتیاز شما