امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

از حرم تا حرم در قاب رنگی صداوسیمای گلستان

مشاهده ۲۸۷
۱۴۰۲/۰۳/۰۷- ۱۳:۲۲

همکاران صداوسیمای گلستان در حوزه‌های مختلف صدا، سیما و خبر و فضای مجازی با برنامه‌های مختلف به طور ویژه به پوشش رسانه ای و انعکاس برنامه‌های دهه کرامت ( از اول ماه ذی القعده همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا ولادت با سعادت امام هشتم حضرت امام رضا(ع) ) در استان می‌پردازند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «حرم تا حرم» کاری از سیمای گلستان در شب میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) از 30 اردیبهشت تا 09 خرداد به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد مهدی ناصری به صورت زنده با بخش های مختلفی از جمله با محوریت حضور کارشناسان مذهبی و بیان سبک زندگی رضوی  و تربیت اسلامی از نگاه ائمه و امام رضا(ع)، ارتباط مستقیم با مراکز قم و مشهد مقدس وپوشش جشن‌های حرم رضوی، پخش گروه سرود و تواشیح، دعوت از هنرمندان گلستانی، دختران نمونه و مدیحه سرایان استان، گزارشات مردمی و ... از ساعت 21:00 به مدت 70 دقیقه با بخش‌های شاد و متنوع پخش می‌شود.

معاونت صدای گلستان ویژه برنامه‌هایی را با حال و هوای این ایام برای مخاطبان خود تدارک دیده است از جمله: برنامه «نگین قم» را به تهیه کنندگی رابعه اخلومدی، در روز میلاد حضرت فاطمه معصومه روی آنتن می‌برد و ویژه برنامه «دخترانه» را در دو قسمت 30 دقیقه ای 30  و 31 اردیبهشت به تهیه کنندگی محسن بنیامین، ویژه برنامه «نمایش زیارت» به تهیه کنندگی مجتبی طالبی به مدت 35 دقیقه،  ویژه برنامه «ضامن آهو» به تهیه کنندگی عباس رسول آبادی در روز ولادت با سعادت امام رئوف پخش می‌شود. مستند «محسن» به تهیه کنندگی مرضیه اسدی 8 خرداد و مستند « سفر» به تهیه کنندگی سونیا سعادت فر که یک مستند گزارشی در مورد اهل سنت است که در این دهه به زیارت حرم امام رضا (ع) می روند از رادیو گلستان تقدیم شنوندگان همیشه همراه می‌شود.

رادیو گلستان سه ویژه برنامه «دل آوا»، «ردیف ارادت»، «مشاعره» و «باز باران» را برای این دهه تدارک دیده است. ویژه «برنامه دل آوا» و «ردیف ارادت» به تهیه کنندگی علی نصرالله پور هر کدام در 5 قسمت 10 دقیقه ای؛ «برنامه دل آوا» با معرفی دختران نمونه، دعوت  از شعرا و نویسندگانی که در بحث حضرت امام رضا(ع) شعر و کتاب هایی را به نگارش در آوردن و با حضور کارشناس مذهبی و ... برنامه «ردیف ارادت» با دعوت از خوانندگان که در باب امام رضا علیه السلام و ائمه اطهارخوانندگی کردند؛ به معرفی خوانندگان و ترانه‌های آنها پرداخته می‌شود و  پخش آنونس و آرم استیشن‌های ویژه احمدبن موسی از دیگر برنامه‌های رادیو در این دهه است و برنامه «باز باران» به مدت 24 دقیقه به تهیه کنندگی عباس رسول آبادی در شب میلاد امام رضا (ع) و برنامه «مشاعره» به تهیه کنندگی محسن بنیامین با حضور چند شاعر که به مشاعره و شعرخوانی در وصف آن حضرت می‌پردازند با حال و هوایی شاد تقدیم شنوندگان همیشه همراه گلستانی می‌شود.

همچنین رادیو ترکمنی برون مرزی با ویژه برنامه «سایریاراولکام (ندای سرزمین من)» به طور ویژه در دو روز میلاد به مدت 200 دقیقه به تهیه کنندگی لطیفه دوجی، عبدالطیف گرکز و احمد قرنجیک به این مهم می‌پردازد.

معاونت های خبر و فضای مجازی نیز هر کدام همراه با دیگر معاونت های صدا و سیمای گلستان ویژه برنامه‌هایی را برای این دهه تدارک دیده اند.

 

تصاویر

امتیاز شما