امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

پوشش زنده و کامل مسابقات کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی از شبکه آذربایجان غربی

مشاهده ۴۰۸
۱۴۰۲/۰۳/۰۷- ۱۴:۳۹

صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی چهل و سومین دوره مسابقات بین المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی را که از3 تا 5 خرداد در سالن 6 هزار نفری غدیر ارومیه برگزار شد، به‎صورت زنده و کامل پوشش تصویری داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رقابت های چهل و سومین دوره مسابقات بین المللی جام جهان پهلوان تختی که با حضور تیم های عراق و افغانستان و کشتی گیران جمهوری اسلامی ایران به میزبانی ارومیه با استقبال پرشور ورزش دوستان و علاقمندان به کشتی با قهرمانی کشتی گیران کشورمان به پایان رسید و صداوسیمای آذربایجان غربی این رویداد مهم و انتخابی تیم ملی را با تشکیل جلسات متعدد با عوامل اجرایی و هماهنگی کامل با مسئولان برگزار کننده بعنوان مسئول کمیته اطلاع رسانی بصورت مطلوب و شایسته به روی آنتن شبکه استانی و بطور همزمان ازشبکه سراسری سه و شبکه ورزش و شبکه رادیویی ورزش بصورت زنده پخش نمود. در این دوره از رقابت‌ها ۱۵۰ کشتی گیر داخلی وبیش از ۳۰ کشتی گیر از کشورهای عراق و افغانستان حضور داشتند.

رادیو چی چست با تولید و پخش 120 دقیقه برنامه و گزارش زنده مسابقات تلاش کرد از طریق برنامه ایستگاه ورزش این دوره از رقابت های کشتی را برای مخاطبان خود منعکس کند. همچنین برنامه‌های «سلام یاشایش»، «سئوگی سارایی»، «بیر آخشام بیرسلام»، پخش آنونس‌های مختلف و گزارش های متعدد برنامه‌هایی بودند که شبکه استانی صدای آذربایجان غربی برای پوشش این رویداد مهم ورزشی قبل و حین برگزاری مسابقات تدارک دیده بود.

سیمای مرکز آذربایجان غربی نیز با 1020 دقیقه برنامه‌های مختلف و متناسب با حال و هوای مسابقات کشتی جام جهان پهلوان تختی و آماده‎سازی استودیوی ویژه در محل سالن رقابت ها و تدارک ویژه برنامه‌های  گزارش ورزشی به تهیه کنندگی جلیل اسماعیل زاده  و برنامه سیری در ورزش به تهیه کنندگی ساسان باغداران با رویکرد پرداخت به مسابقات کشتی، حاشیه‌ها و حضور مردم، و در سایر برنامه‌های زنده با دعوت از مسئولان ورزش استان ، مسئولان اجرایی و پیشکسوتان ، مدیرکل ورزش و جوانان استان، اطلاع‎رسانی از طریق زیرنویس و تیزر مسابقات و همچنین پخش زنده سیگنال ارسالی مرکز به شبکه‌های سه، ورزش و استانی و شبکه رادیویی ورزش از سایر فعالیت‎های این حوزه برای پوشش و اطلاع‎رسانی مسابقات کشتی جام جهان پهلوان تختی بود.

خبر مرکز آذربایجان غربی هم با برنامه‎ریزی قبلی در زمان برگزاری مسابقات، گزارش‎های متنوعی را برای بخش‎های خبری تدارک دید. تهیه مصاحبه با مسئولان ورزشی استان، تشریح چگونگی برگزاری مسابقات، معرفی شهر ارومیه به عنوان میزبان  چهل و سومین دوره مسابقات کشتی جام جهان پهلوان تختی ، اطلاع‎رسانی در سایت، خبرگزاری، کانال های پیام رسان و سایر شبکه‌های اجتماعی از اقدامات واحد خبر بود که با تولید 38 گزارش تلویزیونی و رادیویی برای پخش از شبکه استانی و ارسال 24 خبر مکتوب و 27 گزارش به تهران و ارتباط با شبکه خبر توانست اطلاع‎رسانی شایسته‎ای در انعکاس این رویداد مهم داشته باشد، که در مجموع 63 خبر بمدت 97 دقیقه با عناوین مکتوب، گزارش‎های تلویزیونی و رادیویی و برنامه تولیدی پخش کرد.

همچنین حوزه فنی مرکز آذربایجان غربی با بسیج تمام امکانات شامل دو گروه کامل فنی( 18 نفره)، دو واحد سیارHD  ، ایجاد لینک برگشت جدید از سوی معاونت فنی ، ایجاد مسیرهای متفاوت سیگنال رسانی از ورزشگاه 6 هزار نفری غدیر ارومیه، هماهنگی با سازمان برای ارسال تصویرHD واحد سیار به مرکز از3  مسیر متفاوت (دو خط فیبر نوری ، یک خط SNG  امکان پخش مسابقات کشتی برای شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی سراسری را با 9 دوربین ثابت و همچنین بالغ بر 4 دوربین پرتابل در حوزه سیما و دو دوربین در حوزه خبرفراهم کرد.
طراحی پوستر مسابقات و توزیع در کانال‎ها و شبکه‌های مجازی، اطلاع رسانی زمان مسابقات با تهیه پوستر، باز تولید و بازنشر مسابقات اوزان مختلف  پخش شده از شبکه استانی، بازپخش اطلاعیه‌های مسابقات و طراحی و تهیه پوستر نتایج مسابقات در سایت مرکز و انتشار در شبکه‌های مختلف فضای مجازی از اقدامات فضای مجازی صداوسیمای آذربایجان غربی به‎مناسبت برگزاری مسابقات کشتی جام جهان پهلوان تخنی در ارومیه بوده است.

امتیاز شما