امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

گفتگوی اختصاصی شبکه خبر با رییس مرکز سیما فیلم

مشاهده ۳۷۴
۱۴۰۲/۰۳/۰۷- ۱۵:۰۹

استفاده از بازیگران تهرانی در تولید مجموعه‌های تلویزیونی شکسته خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی به نقل از  خبرگزاری صداوسیما، مهدی نقویان در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبر در بخشی از سخنانش درباره استفاده از بازیگران تئاتر در تولید مجموعه‌های تلویزیونی گفت : انشاالله این انحصار در استفاده از بازیگران تهرانی شکسته خواهد شد و بعد از این از بازیگرانی استانی و شهرستانی هم استفاده خواهد شد.

وی افزود: در سند تحول ابلاغ شده به بخش های مختلف صداوسیما ، دوتا شاخصه مهم این سند تحول دارد هویت و عدالت . حالا باید دید این هویت و عدالت چه کمکی می‌کند به برنامه سازی و سریال سازی که ماموریت مرکز سیما فیلم است.

نقویان گفت:  شخصیت های ما باید هویت ایرانی پیدا کند که سه تا شاخصه دارد  بحث اسلامی‌بودن ، ملی بودن و انقلابی بودن که این شاخصه بحث هویت را تشکیل می دهد که ما در شخصیت ها و قهرمانهای سریال های خودمان سعی می‌کنیم به آن توجه شود.  اما چیزی که به این بحث مرتبط می‌شود بحث عدالت است. عدالت شعار سیما فیلم نیست بلکه در مدیریت جدید صداوسیما رخ می دهد و آن شکستن انحصار است .  

رییس سیما فیلم افزود: شکستن انحصار به این شکل است که ما از معدود افرادی که کارگردانی، تهیه کنندگی یا بازیگری می‌کنند دایر خود را وسیعتر کنیم و استفاده کنیم . فرصت خیلی زیادی در شهرستانها وجود که متاسفانه از آنها استفاده نمی‌شود این نشست گام اول بود برای اینکه به صورت واقعی از این هنرمندانی که خارج از تهران هستند بتوانیم استفاده کنیم.

وی درباره عملیاتی شدن این انحصار شکنی گفت: دوتا پیشنهاد عملی داریم یک گروهی را با همین اعضای که برندگان جشنواره تئاتر فجر بودند  

تشکیل بدهیم که فعالیتهای خود را به روز در این گروه اعلام کنند و ما هم فعالیتهای که انجام می دهیم را در این گروه اعلام می‌کنیم و در واقع اینها مطلع می‌شوند و اینها را وصل می‌کنیم به طرح های مختلف . یک بخش دیگر این است که آلبوم تصویری از اینها می سازیم دسترسی به اینها به سرعت انجام نمی‌شود به علت مسافتی که نسبت به تهران دارند،  این دو تا کار،  یه کار عملی است که قراره بعد این نشست انجام شود

وی گفت: از تهیه کنندگان و کارگردانها می خواهیم که در سریالها از این‌ها استفاده کنند. مثل سریال نون خ که اتفاق افتاد، و بنا داریم از این جنس سریالها را افزایش دهیم که نمونه اش در مشهد  و یزد دارد ساخته می‌شود.

وی گفت:  این انحصار در جغرافیای ساخت سریالها خواهد شکست و شکست انحصار به این معنی نیست که ما چهره‌های شناخته شده را کنار بگذاریم . حجم تولیدات انقدر زیاد است که اگر ما این انحصار را بشکنیم هیچکس بیکار نمی‌شود بلکه بیکارها هم سرکار مشغول می‌شوند.

امتیاز شما