امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
روی آنتن هیسپان تی وی؛
روی آنتن هیسپان تی وی؛

«شیشه دارو» از سیاست‌های امریکا در دوره کیسینجر می‌گوید

مشاهده ۳۰۹
۱۴۰۲/۰۳/۱۳- ۱۴:۰۲
تعداد بازدید:309

در این قسمت از برنامه «شیشه دارو» (El Frasco) از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، ماریانو سلمان مجری برنامه به بررسی سیاست های اتخاذ شده توسط امریکا در دوره کیسینجر می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «شیشه دارو» در این قسمت به بررسی سیاست های اتخاذ شده توسط امریکا در دوره ی کیسینجر به عنوان وزیر خارجه آمریکا و مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت‌های ریچارد نیکسون و جرالد فورد فعالیت داشته می‌پردازد.
کیسینجر در سال ۱۹۶۹ مشاور امنیت ملی و در سال ۱۹۷۳ وزیر امور خارجه آمریکا شد و در سال ۱۹۷۳، به خاطر کنش‌هایش برای آتش‌بس در ویتنام، جایزه صلح نوبل را تحت شرایطی مناقشه‌برانگیز، دریافت کرد. نقش برجسته ای در سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا بین۱۹۶۹ و ۱۹۷۷ ایفا کرد. در این دوره او پیشگام سیاست تنش زدایی با اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی بود، ترتیب برقراری روابط ایالات متحده آمریکا با جمهوری خلق چین را داد،" قرارداد صلح پاریس را مذاکره کرد که به درگیری آمریکا در جنگ ویتنام خاتمه داد. کیسینجر همچنان چهره بحث‌برانگیز در سیاست آمریکاست، که از سوی بسیاری روزنامه نگاران، کنشگران سیاسی و وکلای حقوق بشر به عنوان یک متهم به جنایت جنگی محکوم است.

«شیشه دارو» به مسائل سیاسی و بین المللی می‌پردازد و رسانه‌ها را با این چالش که درمانی برای مسائل پیرامون خود ندارند، رو به رو می‌کند‌ و در عین حال، تناقضات آنها را در خروج از بی طرفی و صداقت رسانه ای آشکار می‌کند.برنامه «شیشه دارو» به تهیه کنندگی خاویر سلیمان و با اجرای ماریانو سلمان شنبه‌ها ساعت 13:00 روی آنتن هیسپان تی وی می رود. تکرار این برنامه 17:30همان روز و یکشنبه ساعت 8:00 15:30، 21:30به روی آنتن هیسپان تی وی خواهد رفت.

امتیاز شما