امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

بازدید مدیرکل و معاونین صدا و سیمای سمنان از توزیع برق استان

مشاهده ۵۹۹
۱۴۰۲/۰۳/۱۳- ۱۴:۴۶

مدیرکل و معاونین صداوسیمای استان سمنان از پست ۲۳۰ کیلو ولت و مرکز دیسپاچینگ فوق توزیع برق استان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این بازدید ۳ ساعته دهرویه مدیرکل و معاونین صداوسیمای استان سمنان با حضور در پست ۲۳۰ کیلوولت و مرکز دیسپاچینگ فوق توزیع برق استان سمنان و شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق استان دیدار کردند و از نزدیک با نحوه انتقال و مدیریت توزیع نیروی برق استان آشنا شدند.

 روند تولید و انتقال، چگونگی خدمات رسانی و مدیریت نیروی برق، پاداش مدیریت مصرف صحیح مشترکان، مشوق ها و تصمیمات کنترل مصارف صنعتی و خانگی از مواردی بود که توسط وفایی مدیرعامل برق منطقه ای استان سمنان توضیح داده شد.

 دهرویه مدیر کل صداوسیمای استان سمنان هم ضمن تشکر از زحمات و خدمات رسانی مستمر نیروی برق استان، حوزه انرژی را بسیار مهم و حیاتی دانست و گفت: میزان مصرف انرژی به ویژه برق در کشورمان بالاتر از استاندارد است و باید در این خصوص با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌ رسانی مصرف بهینه و منطقی را نهادینه کنیم. وی ضمن تشکر از زحمات همکاران بخش تولید و توزیع نیروی برق گفت: تولید و توزیع نیروی برق بسیار پر هزینه و پر زحمت است بنابراین مشترکان باید از نحوه تولید و توزیع این نیرو مطلع شوند تا در جهت مصرف بهینه همکاری بیشتری داشته باشند.

 مدیرکل صدا و سیمای استان سمنان با اشاره به شعار سال افزود: ما در رسانه‌ استانی وظیفه داریم با تولیدات فرهنگی، فرایند تولید و توزیع نیروی برق را برای مشترکان تبیین کنیم تا مدیریت تاثیرگذاری صورت گیرد. وی با اشاره به تبعات کاهش تولید نیروی برق گفت: اگر تولید برق کاهش ‌یابد طبیعتاً قیمت تمام شده تولید کالا افزایش خواهد یافت و این مغایر با تحقق شعار سال است.

 دهرویه ضمن تاکید بر استمرار اطلاع ‌رسانی و انتقال پیام از سوی شبکه‌ استانی گفت: ما در صداو سیمای استان سمنان ضمن استمرار انتقال پیام و تولیدات فرهنگی امیدواریم با جلب مشارکت مخاطبان و مشترکان استانی شاهد کاهش و مدیریت مصرف انرژی در بخش های خانگی و صنعتی باشیم.

مدیرکل صداوسیمای استان سمنان با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در حوزه کاهش مصرف انرژی و نقش چهره‌های ماندگار در این مورد گفت: باید در حوزه فرهنگ سازی مصرف صحیح انرژی از حضور و توصیه چهره‌های ماندگار و تاثیرگذار هم استفاده شود. وی همچنین بر استفاده از ظرفیت سمن‌های استان تاکید کرد و گفت: سمن‌ها یی که در استان فعال هستند می توانند نقش خوبی داشته باشند و صدا و سیمای استان می تواند با معرفی آنها و همچنین معرفی مشترکانی که مصرف بهینه و زیر الگو دارند به امر فرهنگ‌سازی در این زمینه بپردازد.

 دهرویه ضمن اعلام آمادگی صدا و سیمای استان سمنان برای پوشش رسانه‌ای پروژه‌های ویژه و خاص برق منطقه ای استان گفت: پروژه‌های خاص استان که دارای خلاقیت و ابتکار خاصی هستند می توانند برای الگو برداری در سطح ملی مطرح شوند.

لازم به ذکر است برنامه رادیویی پرتو به مدت ۱۵ سال از صدای استان سمنان با موضوع مصرف بهینه و با مشارکت شرکت برق منطقه ای استان در حال تهیه و پخش می‌باشد.

امتیاز شما