امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

ترویج و تبیین اهداف غدیر و فرهنگ علوی با بهره گیری از ابزارهای رسانه ای

مشاهده ۳۹۹
۱۴۰۲/۰۳/۱۸- ۰۹:۲۰

دبیر و اعضای هیئت مدیره بنیاد بین المللی غدیر استان با مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی دیدار و گفتگو کردند .

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر اکبر رضایی در این دیدار با تاکید بر اهمیت موضوع غدیر در رسانه ملی گفت: نقش رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در تبیین غدیر بر کسی پوشیده نیست و این موضوع محدود به ایام خاص نیست و در دستور کار برنامه ریزی سالانه حوزه‌های پیام قرار دارد .

رضایی با مهم خواندن نقش رسانه‌ها در این زمینه ابراز داشت: متاسفانه تاکنون آن طور که باید مسئله غدیر در میان جوامع اسلامی‌به شکل مناسب نهادینه نشده و باید اقدامات رسانه ای ، فرهنگی و مذهبی بیشتری در برنامه‌های کاری نهادهای امر قرار گیرد.

مدیرکل صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی خواستار ارائه پیشنهادات مدیران و مسئولان اجرایی این بنیاد برای ارتقای محتوایی برنامه‌ها شد و خاطر نشان کرد: غدیر نه یک حادثه بلکه یک فرهنگ است و برای توسعه این فرهنگ در جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود و سعی خواهیم کرد برنامه‌ها با کیفیت و اثرگذاری بالا تولید و پخش شوند .

رضایی از غدیر به عنوان یک جریان بزرگ در تاریخ اسلام و رسالت پیامبر اکرم (ص) یاد کرد و ابراز داشت : باید با نگاه ملی و رویکرد جهانی به موضوع غدیر نگاه کرد چرا که ترویج فرهنگ غدیر ، یکی از استراتژیک ترین و ماندگارترین شیوه‌ها برای تجلی عزت و ابهت مسلمانان است .

وی در پایان از آمادگی کامل صدا و سیمای استان برای پوشش برنامه‌ها و مراسمات عید سعید غدیر در سطح استان خبر داد.

 دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان نیز با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته ، گفت : واقعه غدیر بیانگر نقش بی بدیل رهبری و تاثیر عمیق ولایت فقیه در جامعه اسلامی و انسانی است .

حجت الاسلام کاملی فر با بیان اینکه بنیاد بین‌المللی غدیر، با نگاه و رویکرد جهانی تاسیس شده ، افزود : این بنیاد به دنبال زنده نگه داشتن سیره امیرالمومنین و نهادینه کردن فرهنگ علوی و موضوع غدیر در جامعه است .

وی اهمیت غدیر را بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: غدیر تنها یک حادثه تاریخی در صدر اسلام نیست بلکه شاخص تداوم ولایت و دین داری است.

وی با انتقاد از مناسبت زدگی در برنامه‌های واقعه غدیر اضافه کرد : متاسفانه در بیشتر مواقع و برنامه‌های برگزار شده در سطح ملی و استانی به صورت موضوع و مسئله پرداخت شده و از متن، محتوا و پیام آن غفلت شده است.

کاملی فر به برگزاری مردمی جشن‌های امسال پرداخت و خاطر نشان کرد : امسال سعی خواهیم کرد تا در جاهایی که همه مردم امکان حضور دارند، جشن‌های غدیر را برگزار کنیم و فرصت و بستر لازم را برای حرکتهای خودجوش مردمی فراهم نماییم. 

امتیاز شما