امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

خطر انقراض طرح ها و نقش های فرش ایرانی/ «مرصع» واکاوی می‌کند

مشاهده ۴۴۲
۱۴۰۲/۰۳/۱۸- ۱۵:۴۸

برنامه «مرصع» این هفته سراغ فرش از زاویه طرح ها و نقوش آن رفته که در خطر انقراض ا

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «مرصع» مجله هنری شبکه چهار سیماست که با اجرای اسماعیل باستانی هر پنجشنبه ساعت ۱۹ روی آنتن می‌رود.
این برنامه ضمن ارائه اخبار و رویدادهای هنری روز در فواصل مختلف با چهره‌ها و فعالان هنری گفت و گو می‌کند. گفت و گوهایی که هر یک در زمان‌بندی‌های کوتاه انجام می‌شود تا برنامه با سرعت و ریتم بالایی به تولید برسد.
جدیدترین قسمت از این برنامه با موضوع طراحی و نقش و نگار فرش های ایرانی امروز پنجشنبه ۱۸ خرداد  ساعت 19 از شبکه چهار پخش می‌شود.
اکبر مهدی ئی استاد قالی بافی در مکتب اصفهان و دارنده نشان درجه یک هنری مهمان این قسمت از برنامه است. همچنین امیرحسین صفدرزاده و تورج ژوله کارشناسان برنامه هستند و در این قسمت درباره خطر انقراض طرح ها و نقش های فرش ایرانی گفتگو می‌کنند. همچنین آسیب فروش طرح ها و نقش های شهرهای معروفی مثل کاشان که گاهی به نام غیرایرانی و توسط کشورهای دیگر در جهان به فروش می رود.  
برنامه «مرصع» با اجرای اسماعیل باستانی به تهیه‌کنندگی فرزام محبی، سردبیری محمد بخشایش و کارگردانی کیانوش الطافی در گروه ادب و هنر شبکه چهار تولید می‌شود. بازپخش این برنامه جمعه‌ها ساعت ۱۲:۳۰ است.

امتیاز شما