امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
تهیه‌کننده برنامه با مهر مطرح کرد؛
تهیه‌کننده برنامه با مهر مطرح کرد؛

هیجان رقابت در «قهرمان» از ۱۶ تا ۶۰ سال/۲هزار و ۸۰۰ مصاحبه گرفتیم

مشاهده ۶۰۸
۱۴۰۲/۰۳/۱۸- ۱۶:۱۳
تعداد بازدید:608

تهیه‌کننده برنامه «قهرمان» تاکید کرد که هدف «قهرمان» این بوده است که جوانان و نوجوانان را با ورزش درگیر و یک موج ورزشی در جامعه ایجاد کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی به نقل از خبرنگار مهر، مسابقه «قهرمان» با تهیه‌کنندگی محمدحسین سعادتی و کارگردانی محمد پیوندی با اجرای یوسف تیموری و ایمان قیاسی پنجشنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود و این روزها مسابقات فینال را پشت سر می‌گذارد.

ایده «قهرمان» از برنامه ژاپنی «ساسوکه»

محمدحسین سعادتی تهیه‌کننده «قهرمان» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این برنامه گفت: مسابقه «قهرمان» در حوزه رشته‌های مختلف ورزشی و کشف استعدادهای آن طراحی شده و از نخستین روز فروردین‌ماه ۱۴۰۲ روی آنتن شبکه سه سیما رفته است. محتوای این برنامه ورزشی است و در آن از طنز و کمدی بهره گرفته‌ایم، همچنین رگه‌هایی از درام و خانواده را می‌توان در آن یافت. این برنامه نمونه‌های خارجی زیادی دارد و هر سال در ۳۲ کشور دنیا تولید و پخش می‌شود. ایده اصلی آن توسط کشور ژاپن با برنامه‌ای به نام «ساسوکه» به وجود آمد. پس از ژاپن، کشورهای آمریکا، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا و… از آن الگوبرداری کردند.

او درباره چگونگی انتخاب ورزشکاران این برنامه بیان کرد: انتخاب شرکت‌کنندگان این برنامه به‌صورت گزینشی انجام شد؛ با مراجعه به وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌های مرتبط، افرادی که دارای توان‌مندی‌های مورد نظر بودند را سوژه‌یابی کردیم و از میان ۲ هزار و ۸۰۰ نفر به مصاحبه پرداختیم، افرادی که از پس مصاحبه برآمدند و تایید شدند به راستی‌آزمایی راه یافتند، در این مرحله ۲۶۰ نفر قبول و وارد دور مقدماتی مسابقات اصلی شدند.

هیجان رقابت در «قهرمان» از ۱۶ تا ۶۰ سال/۲هزار و ۸۰۰ مصاحبه گرفتیم
محمدحسین سعادتی در پشت‌صحنه «قهرمان»

این تهیه‌کننده ادامه داد: این روزها نیز شاهد برگزاری مسابقات فینال یا نهایی هستیم که در ۱۰ قسمت پخش می‌شود. زمان و موانعی در این برنامه وجود دارند که حرف اصلی را می‌زنند، هر کسی که در زمان کم‌تر بتواند موانع بیشتری را پشت سر بگذارد، نشان‌دهنده توانمندی بیشتر اوست و می‌تواند در مراحل مختلف مسابقه موفق ظاهر شود و درنهایت «قهرمان» شود.

تهیه‌کننده «چهل ستون» درباره شیوه برگزاری مسابقات فینال توضیح داد: مرحله فینال، مرحله‌ای حذفی است و در هر ۲ قسمت، ۲ گروه با یکدیگر رقابت می‌کنند و یکی از آن‌ها حذف می‌شود. هر گروه یک کاپیتان و سه زیرمجموعه دارد که فینالیست در نقش کاپیتان قرار می‌گیرد. در قسمت اول هم‌گروهی‌های کاپیتان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و گروهی که برنده شد در قسمت دوم با کاپیتان رقابت‌شان را از سر می‌گیرند و این روند تا انتخاب «قهرمان» نهایی ادامه دارد.

جوان‌ترین و مسن‌ترین شرکت‌کنندگان «قهرمان»

سعادتی درباره پخش برنامه‌های ورزشی از تلویزیون و استقبال مخاطب از آن‌ها بیان کرد: جای خوشحالی دارد که جوانان و نوجوانان زیادی به برنامه ما و موضوع ورزش علاقه‌مند شدند حتی افرادی که در بازه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال هستند، دوست داشتند که در برنامه شرکت و برای فصل بعد خودشان را آماده کنند. هدف «قهرمان» نیز همین بوده است که جوانان و نوجوانان زیادی را با ورزش درگیر و یک موج ورزشی در جامعه ایجاد کنیم، خوشبختانه افراد زیادی دوست دارند در برنامه شرکت کنند که در فصل‌های آینده میسر خواهد شد. جوان‌ترین شرکت‌کننده «قهرمان» ۱۶ سال و بزرگ‌ترین آن‌ها ۶۰ سال سن داشت.

سعادتی در پایان درباره ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر ناجی نبودن «قهرمان» برای صداوسیما تصریح کرد: وقتی می‌گویند «قهرمان» ناجی صداوسیما نیست می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که زمزمه‌هایی از ناجی بودن آن در میان رسانه‌ها وجود داشته است و یک رسانه دیگر تلاش داشته تا این ادعا را باطل کند برای مثال وقت‌هایی که زمزمه‌هایی از گرانی بنزین در جامعه می‌پیچد، رسانه‌ها تیتر می‌زنند که خبری از گرانی بنزین نیست. می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که «قهرمان» می‌تواند برای جذب مخاطب به تلویزیون کمک کند و زمزمه‌هایی در این باره وجود داشته است به همین دلیل برخی رسانه‌ها سعی کرده‌اند خلافش را ثابت کنند. این موضوعات برای ما اصلاً اهمیتی ندارند و ما با قدرت کار خود را ادامه خواهیم داد.

عوامل مسابقه «قهرمان» عبارتند از تهیه‌کننده: محمدحسین سعادتی، جانشین تهیه‌کننده: حسین نیرومند، کارگردان: محمد پیوندی، کارگردان تلویزیونی: سعید رضایت، دستیار تهیه‌کننده: رضا الهی، مدیر تولید: علیرضا چنگیزی، تدوین: حامد میرفتاحی، نورپردازی: مسعود رجبیان، ‎روابط عمومی: پدرام ابدان، جانشین تولید: حسین شمسایی، مسئول شرکت‌کنندگان: احمد ناصری‌پور، برنامه‌ریز: فاطمه سلجوقی، هماهنگی شرکت کنندگان: عطیه نجفی، مدیر تدارکات: مهدی پورحسینی.

امتیاز شما