امروز پنج شنبه  ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

راه اندازی قرارگاه شعار سال در خوزستان

مشاهده ۶۹
۱۴۰۳/۰۲/۰۶- ۱۳:۴۶

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری از راه اندازی قرارگاه شعار سال با هدف تحقق نامگذاری امسال به نام جهش تولید با مشارکت مردم در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر محمد راضی جلالی در برنامه گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان بابیان این که؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر در راهبرد اصلی و محوریت شعار‌های سال بر موضوع اقتصاد قراردادند گفت: از سوی مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۳ به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند و در همین راستا قرارگاه تحقق شعار سال در استانداری خوزستان تشکیل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در ادامه گفت: در نشست این قرارگاه مصوب شد هر دستگاه اجرایی استان سه اولویت و کلان خود را در جهت تحقق شعار سال تدوین و زمان بندی اجرای آنها را به استانداری اعلام نمایند و این برنامه‌ها به رسانه‌ها نیز ارسال خواهد شد.

دکتر راضی جلالی  اظهار کرد: استان خوزستان را یک  استان صنعتی و کشاورزی می‌شناسند و عمده صنایع استان ؛ مادر و دولتی هستند و تعداد صنایع پایین دستی بسیار کم می‌باشد.

وی در ادامه گفت: باید با  توسعه صنایع پایین دستی در استان با ایجاد جهش تولید ضمن افزایش درآمدزایی، توسعه صادرات و ارزآوری؛ زمینه اشتغال در خوزستان فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان افزود: جهش تولید با مشارکت مردم تحقق می‌یابد و باید موانع سرمایه گذاری  در استان برداشته شود.

دکتر راضی جلالی گفت: یکی از مصوبات قرارگاه تحقق شعار سال تسهیل در فرآیند صدور مجوزهاست و یکی از عوامل تاخیر در پاسخ به استعلامات دستگاه‌های مختلف است و مقرر شد این پاسخ‌ها در یک محدوده زمانی داده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: تجلی و مشارکت  مردم در اقتصاد و  مردمی سازی اقتصاد و تحقق شعارسال تعاونی‌ها می‌باشد.

ومیزان تاثیرگذاری تعاونی‌ها باید ۲۵ درصد از اقتصاد کشور باشد ولی این میزان کمتر از ۵ درصد است و یکی از مشکلات تعاونی‌ها نبود بازار، تامین مالی و نداشتن مهارت‌های لازم است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ قرارگاه مهارت در استان با محوریت اداره کل فنی و حرفه‌ای تشکیل شد و براساس آن آموزش مشاغل مختلف در دستور کار قرار گرفت.

امتیاز شما