امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
سرویس:اخبار استان‎هاسرویس:آذربایجان شرقی
تاریخ خبر : چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰- ۱۱:۳۵
امید به آینده رویکرد برنامه های صدا و سیمای آذربایجان شرقی
مدیر کل صدا و سیمای آذربایجان شرقی در تشریح عملکرد انتخاباتی این رسانه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، استفاده از سه اصل صداقت، صراحت و شفافیت، رویکرد اصلی برنامه های صدا و سیمای آذربایجان شرقی در انتخابات ریاست جمهوری بود.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مرتضی صفری، مدیر کل صدا و سیمای آذربایجان شرقی در تشریح عملکرد انتخاباتی این رسانه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: بزرگنمایی مشکلات کشور خصوصا تنگناهای اقتصادی و بحران کرونا و سیاه نمایی وضعیت کشور و تبلیغ به بن بست رسیدن نظام، بی نتیجه خواندن رای مردم در حل مشکلات، تحریم انتخابات با هدف نشان دادن اعتراض به نظام از جمله سرفصل های اصلی جنگ روانی شبکه‌های ماهواره ای از یک سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری بود. صفری همچنین با اشاره به برخی از پویش هایی که به این مناسبت از سوی رسانه های معاند به راه افتاده بود، افزود: افزایش حضور و مشارکت مردم در انتخابات، تبیین ویژگی‌ها و شاخص های انتخاب اصلح خنثی سازی تبلیغات دشمن علیه انتخابات و پاسخگویی به شائبه‌ها از اهداف مهم رسانه ملی در این زمینه بود. وی در ادامه گفت: استفاده از سه اصل صداقت، صراحت و شفافیت در تبلیغ مشارکت با هدف امیددهی به مردم برای آینده کشور، برنامه ریزی و طراحی محتوایی با محوریت سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه انتخابات ریاست جمهوری در روز دوم فروردین 1400 ، پاسخگویی هوشمند به شائبه‌های پیرامون انتخابات خصوصا شائبه مهندسی انتخابات و یا بی تأثیری شرکت در انتخابات، دفاع از نظام از زبان مردم به شیوه‌های منطقی و استدلالی، اطلاع رسانی مستمر به مردم درباره سلامت فضای محل اخذ رأی و تدابیر اتخاذ شده برای پیشگیری از شیوع کرونا، اطلاع رسانی و آموزش روندها و مراحل مشارکت سیاسی مردم (خصوصا انتخابات الکترونیک) از دیگر اهداف و رویکردهای صدا و سیما برای انتخابات 1400 بود. مدیر کل شبکه استانی آذربایجان شرقی با تشریح برنامه‌های صدا و سیمای استانی از دوره بستر سازی تا پایان انتخابات تصریح کرد: بررسی وضعیت میدانی و راهکارهای افزایش مشارکت انتخاباتی مردم استان با رصد علمی افکار عمومی‌ با 24 عنوان نظرسنجی (با پیش بینی دقیق مشارکت و موفقیت نامزدها)، تلاش برای «اقناع مردم برای مشارکت» به عنوان اولویت محتوایی مرکز، برگزاری 4 جلسه اتاق فکر، 26 جلسه ستاد انتخابات و 12 جلسه شورای طرح و برنامه در مرکز ویژه انتخابات، برگزاری جلسات حضوری توجیه همکاران برنامه‌ساز انتخابات به تفکیک رادیو، تلویزیون و خبر، تهیه و ارائه بسته‌های محتوایی و لیست کارشناسان برنامه‌های ویژه انتخابات به حوزه‌های تولیدی، رصد شبکه‌های ماهواره ای و فضای مجازی با موضوع انتخابات از مهمترین اقدامات ستادی حوزه‌های پیام این رسانه بود. صفری در پایان گفت: حوزه سیما با 234 ساعت و 51 دقیقه، حوزه صدا با 181 ساعت و 31 دقیقه، معاونت خبر با 43 ساعت و 13 دقیقه، فضای مجازی با 5 ساعت و 45 دقیقه در قاب بیش از 600 محتوای تولیدی به موضوع انتخابات پرداختند و مجموع عملکرد حوزه‌های پیام از ابتدای دوره بسترسازی تا پایان انتخابات 465 ساعت و 20 دقیقه بوده است. در پایان این جلسه، نماینده ولی فقیه در استان و رئیس شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی از عملکرد صدا و سیمای استان در انتخابات ریاست جمهوری قدردانی و زحمات کارکنان این رسانه را ارج نهاد.
© 2019- pr.irib.ir - Contact us :pr@irib.ir