امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
سرویس:اخبار استان‎هاسرویس:فارس
تاریخ خبر : یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰- ۱۴:۳۰
برنامه‌ریزی‌های کلان شهری با همکاری شبکه استانی فارس
در دیدار دو جانبه مدیران شهرداری شیراز و صدا و سیمای فارس بر استفاده از ظرفیت مشترک دو دستگاه با هدف خدمات رسانی بیشتر و بهتر به شهروندان تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سید تقی سهرابی، مدیرکل صدا و سیمای فارس در این دیدار که به مناسبت آغاز به کار شهردار جدید شیراز برگزار شد، با برشمردن ظرفیت های بی بدیل رسانه برای رشد و توسعه همه جانبه، به موضوع فرهنگ شهروندی و لزوم تلاش برای آموزش این فرهنگ اشاره کرد و گفت: توسعه یافتگی همه جانبه شهر در گرو مشارکت شهروندان در اداره امور شهر است و رسانه ظرفیت مناسبی برای تشویق شهروندان به مشارکت در سلامت زیست بوم خود است. سهرابی با اشاره به جایگاه شیراز به عنوان شهری شناخته شده در جهان افزود: صدا و سیما آمادگی دارد تا به مطالبه شهروندان شیرازی و علاقه مندان به این شهر تاریخی و فرهنگی در حوزه رسانه پاسخ گوید و شهردار و مجموعه شهرداری را برای جذب سرمایه گذار به منظور سرمایه گذاری در طرح های توسعه محور شهری کمک کند. وی تصریح کرد: مهمترین سرمایه دستگاه‌های خدمات رسان، اعتماد مردم است. مدیرکل صدا و سیمای فارس همچنین با محور اعلام کردن سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در طرح های عمرانی و برنامه‌های فرهنگی و هنری افزود: توجه به مقوله مهم سومین حرم اهل بیت علیهم السلام از جنبه‌های مختلف به ویژه گردشگری زیارت، موجب رونق اقتصاد شهری در کنار شناساندن بیش از پیش شخصیت والامقام حضرت احمد بن موسی علیه السلام و سایر امام زادگان لازم التکریم حاضر در این دیار می‌شود. سید احسان اصنافی، شهردار شیراز هم با بیان اینکه تمام برنامه ریزی‌ها و اقدامات مجموعه شهرداری شیراز باید با محوریت سومین حرم اهل بیت علیهم السلام صورت گیرد، اعتماد عمومی را از دیگر ماموریت های مهم شهرداری برشمرد. اصنافی در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری در دوره جدید در کنار کارهای فیزیکی به مقوله‌های فرهنگی و اجتماعی اهمیت فراوانی می دهد، افزود: باید فعالیت ها با زبان گویا و رسا به مردم معرفی شود و حرکت شهرداری به تنهایی بدون همراهی و همکاری صدا و سیما نتیجه ای نخواهد داشت. شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنانش نیز با تاکید بر تقویت وجه کشوری و بین المللی شهر شیراز، ارتقای برندهای گردشگری و توریسم درمانی این کلانشهر را با رونق سرمایه گذاری ضروری دانست. اصنافی در پایان بر اهمیت جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی تاکید کرد و گفت: برای معرفی ظرفیت ها و برندسازی در حوزه‌های مختلف باید از ظرفیت و راهنمایی‌های صدا و سیما نیز به خوبی استفاده کرد.      
© 2019- pr.irib.ir - Contact us :pr@irib.ir