به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، از آنجایی که محصول نهایی در رسانه ملی نوعا فرهنگی است، جنس کارمندان و مدیران اینجا هم با کارمندان و مدیران سایر سازمانها تفاوت دارد. بگذارید مثالی بزنیم. وظایف معاونتی مانند منابع انسانی شاید در ظاهر از فضای فرهنگ و تولیدی دور باشد اما چون مخاطب آن، هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر هستند پس کارمندان محترم هم برای شناخت و درک بهتر مخاطب و برنامه ریزی دقیقتر برای او، به سمت فرهنگی میروند.
در کنار توجه ویژه اهالی رسانه ملی به مطالعه، شایسته است که تمهیدات لازم در محیط کار نیز پیش بینی شود. مثلا میتوان در بخشهای مختلف، کتابخانهای کوچک از کتابهای موردعلاقه و موردنیاز کارمندان آنجا ایجاد شود تا با امانت گرفتن کتابها و صحبت در مورد آنها، با کتاب انس بیشتری بگیرند. همچنین در فرایند ارزیابی کارمندان باید میزان مطالعه آنها به عنوان نشانه اهمیت آنها به کار و پیشرفت در آن، درنظر گرفته شود. مدیران نیز نباید خود را از مطالعه بینیاز ببینند و خوب است بدانند که میزان اهمیتشان به کتاب به مثابه الگویی برای سایرین است.
سلسله رویدادهای «فصل کتاب» در حقیقت بهانه ای است برای آن که در هر فصل کتابی را در کنار یکدیگر بخوانیم و پیرامون آن گپ بزنیم. در اولین برنامه به سراغ کتاب خوب «پاییز آمد» رفتیم. استقبال گرم همکاران از کتاب و حضور پرشور در مسابقهای که با محوریت این اثر برگزار شد، ما را برای برنامهریزی ادامه رویدادها امیدوار کرد.
نخستین رویداد فصل کتاب روز یکشنبه ۹ بهمن با حضور همکاران علاقهمند و جمعی از شعرا و نویسندگان برگزار شد. در این مراسم با انجام قرعه کشی، برگزیدگان مسابقه معرفی شدند.
امیرحسین عرب زاده / مدیر فرهنگی اداره کل روابط عمومی صدا و سیما