به گزارش روابط عمومی رسانه ملی به نقل از خبرگزاری صداوسیما، عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما، در بخشی از سخنانش در گفت و گوی اختصاصی با شبکه خبر، افزود: رسانه ملی متفاوت تر از هرسال در کنار این رسانه بزرگ قرار گرفته است که ضریب بدهد به این رسانه بزرگ نمایشگاه کتاب.
وی گفت : جشنواره کتاب و رسانه می خواهد این پرداخت رسانه ای به کتاب را محدود به هفته کتاب و نمایشگاه کتاب نکند و این را در طول سال جاری کند و در بلند مدت رسانهها را تشویق کند که به کتاب بپردازند. پوشش رسانه ای کتاب به هر نحوی که باشد مهم این است که اولویت گذاری بکند که کتاب را به عنوان یکی از زیرساخت ترین اولویت فرهنگ قرار بدهند.
صلواتیان افزود: خود نمایشگاه کتاب یک رسانه است که هرسال در اردیبهشت می تواند موضوع کتاب، کتابخانه و نشر را در اولویت بالای افکار عمومی قرار دهد.
وی گفت: در کنار دو روایتی که وجود دارد، نمایشگاه به مثابه نمایشگاه و نمایشگاه به مثابه یک فروشگاه، که قطعا هردوی این روایت در نمایشگاه کتاب تهران وجود دارد، اما در کنار این، روایت سومی وجود دارد که مهمترین کارکردش این است که هرساله خونه تازه ای را در اکوسیستم نشر کتاب کشور جاری میکند، از کتابخوانش که کتاب می خرد تا نویسنده ای که با آمدن به نمایشگاه ایده میگیرد تا ناشر.
عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما افزود: نگاه متفاوت به نمایشگاه کتاب می تواند یک کارکردهای جدیدی ایجاد کند و دوم برای سیاست گذاران و برنامه ریزهای این حوزه، متفاوت بودنش را بیشتر نشان دهد.