سعید مقیسه، رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در همایش ملی رویکردهای انتقادی به فرصتها و چالشهای ارتباطات شبکهای در فضای مجازی گفت: تا 10 سال پیش، کاربر با پرداخت هزینه، محتوای مورد نیازش را به صورت موردی یا در قالب خرید اشتراک خریداری میکرد، اما فضای مجازی و جایگزینی فروش ترافیک به جای فروش محتوا، این معامله را بر هم زدهاست و امروزه شاهد هستیم افزایش مصرف اینترنت با هدف درآمدزایی از اپراتورها، انگیزه اصلی فعالیت برخی سکوها در فضای مجازی است تا جایی که رسانهها با تولید ترافیک بیشتر، صاحب درآمد بیشتری میشوند و این امر باعث ارجحیت اقتصاد بر فرهنگ شدهاست، چراکه اصل و اولویتشان این است که محتوایی تولید شود که مردم به خاطر آن حجم اینترنت بیشتری خریداری و مصرف کنند و این موضوع که محتوای ارزشمندی از جهت فرهنگی تولید شود برای بسیاری از سکوها، در درجه دوم است.