به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل صداوسیمای خراسان جنوبی گفت: رسانه استانی امسال به عنوان مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد خدمات سفر استان با یک برنامه ریزی مناسب، مخاطبان را بیشتر از سال گذشته با جاذبههای تاریخی و گردشگری استان در دو سطح ملی و استانی آشنا و برنامهها و اقدامات نوروزی دستگاههای خدمات رسان را به مردم معرفی کرد.
آینه دار افزود: در طرح نوروزی امسال تا 13 فروردین در حوزه سیمای خاوران 4 هزار و 250 دقیقه برنامه تولید شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 3 درصد افزایش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: در رادیو خاوران نیز 5 هزار و 700 دقیقه برنامه تولید و پخش شد که افزیش 5 درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می دهد.
مدیرکل صداوسیمای خراسان جنوبی معاونت فضای مجازی صدا و سیمای استان نیز امسال با تولید ۱۲۶ عنوان برنامه، جاذبههای بکر گردشگری استان را به مخاطبان عرضه کرد که این تولیدات افزایش ۳۵ درصدی را نسبت به سال گذشته داشته است.
آینه دار گفت: در معاونت خبر صدا و سیمای استان نیز 270 دقیقه برنامه مرتبط با ستاد خدمات سفر استان و معرفی جاذبههای گردشگری تولید و پخش شد که 3 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه مخاطبان، خراسان جنوبی را امسال بیشتر شناختند گفت: نوروز امسال جاذبههای گردشگری و تاریخی استان از قاب شبکههای سراسری به صورت متفاوت تری انعکاس داده شد؛ ۲۲ مورد ارتباط با شبکههای سراسری مجموعاً به مدت ۶۹۰ دقیقه برقرار شد که ۲۱ ارتباط مجموعاً به مدت ۶۳۰ دقیقه با شبکه خبر و یک مورد ارتباط با شبکه یک سیما به مدت ۶۰ دقیقه را شامل میشود و ۱۱ برابر افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.
مدیرکل صداوسیمای خراسان جنوبی افزود: در حوزه رادیو هم ۴۹ مورد ارتباط با شبکههای استانی و سراسری به مدت ۲۶۵ دقیقه برقرار شد که در ۳۹ مورد ارتباط با شبکههای استانی به مدت ۳۹۰ دقیقه و ۱۰ مورد با شبکههای سراسری به مدت ۷۰ دقیقه خدمات و اقدامات شاخص دستگاههای متولی سفر های نوروزی اطلاع رسانی و فرهنگسازی شد؛ تولیداتی که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.