امروز شنبه  ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

دیدار رئیس رادیو تلویزیون ملی اندونزی با مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی

مشاهده ۵۸۲
۱۳۹۸/۰۲/۰۲- ۱۴:۵۳

در دیدار سفیر و رئیس رادیو تلویزیون ملی اندونزی با مدیرکل صدا‌وسیمای خراسان رضوی، بر همکاری‌ دو کشور در زمینه تولیدات مشترک تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سفیر اندونزی در ایران که به همراه رئیس شبکه ملی تلویزیونی کشورش به مشهد مقدس سفر کرده است، در بدو ورود به این شهر گفت: مشهد علاوه بر دارا بودن حرم مطهر امام رضا (ع)، ظرفیت‌های علمی و دانشگاه‌های معتبری نیز دارد. اکتاوینو علیمودین افزود: دانشجویان اندونزیایی در دانشگاه‌های معتبر مشهد مقدس تحصیل می‌کنند و این، ظرفیت خوبی برای ایجاد تعامل است. ما باید کارهای مشترکی انجام دهیم تا دو کشور را به مردمانمان بیشتر معرفی کنیم. رئیس شبکه تلویزیون ملی اندونزی نیز در این دیدار گفت: من برای نخستین بار به ایران آمده‌ام و شرایط خوبی به وجود آمد تا همدیگر را بهتر بشناسیم و همکاری‌های زیادی باهم در زمینه تولیدات مشترک  داشته باشیم. حلمی یحیی افزود: تلویزیون و سینمای ایران خیلی پیشرفت داشته و ما با تبادل فیلم و برنامه‌ها می‌توانیم ارتباط خوب هنری داشته باشیم .

مدیرکل صدا‌وسیمای خراسان رضوی هم در این دیدار صمیمانه، ضمن بیان توانمندی و ظرفیت‌های شبکه‌های استانی رسانه ملی گفت: شبکه استانی خراسان رضوی یکی از بزرگترین شبکه‌های استانی در کشور است که علاوه بر تلویزیون، دارای 5 شبکه رادیویی داخلی و برون مرزی است. محسن نصرپور افزود: بدلیل برگزاری مسابقات قرآن کریم در کشورهای اندونزی و مالزی، مردم ایران و به ویژه خراسان نگاه مثبتی به این دو کشور دارند. وی گفت: نماد مشترک ما و شما مسلمانی و قبله واحد است و می‌توانیم برای معرفی مناطق گردشگری و تاریخی و در زمینه موسیقی و معرفی توریسم سلامت تعامل کاری خوبی داشته باشیم و مشهد دارای ظرفیت مناسبی برای توسعه روابط دو کشور ایران و اندونزی است. در ادامه میهمانان به زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)مشرف شدند و از موزه آستان قدس رضوی بازدید کردند و در پایان با اهدای لوح از میهمان‌نوازی مرکز صداوسیمای خراسان قدردانی کردند.

همچنین در حاشیه سفر هیات اندونزی به مشهد مقدس، رئیس رادیو و تلویزیون ملی اندونزی و سفیر این کشور به همراه مدیرکل صدا‌وسیمای خراسان رضوی با دکتر قاضی زاده‌هاشمی، عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما و چهار نفر از نمایندگان استان نیز دیدار و گفت‌وگو کردند.

امتیاز شما