امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

قدس؛ آرمانی که فراموش نمی‌شود

مشاهده ۲۲۱۷
۱۳۹۸/۰۳/۱۱- ۱۱:۵۰

معاون برون‌مرزی رسانه ملی در یادداشتی به اهمیت روز قدس و فتنه صهیونیست‌ها در طرح شوم معامله قرن پرداخته است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی در این یادداشت که در هفته‌نامه صداوسیما منتشر شده است آورده‌است:

حالا که بیش از 7 دهه خونبار از اشغال فلسطین گذشته است، تجاوزگران به پهنه مادری ساکنان و اهالی اصلی این سرزمین، در پی آنند تا با همدستی و هدایت آمریکا و جناح عبری عربی، طرحی شوم را برای آینده مسئله فلسطین رقم بزنند. طرح شومی‌که «معامله قرن» نام گرفته است و شناخت ابعاد ویرانگر این طرح، هر چند در این مجال کوتاه، کمک خواهد کرد تا دلایل اهمیت مضاعف برگزاری با قوت راهپیمایی سراسری «روز قدس» امسال و انعکاس قوی رسانه‌ای آن روشن و واضح‌تر شود. «معامله قرن»، اما اصطلاحی سیاسی برای توافقی نه چندان روشن درباره چگونگی اداره اراضی تحت سکونت صهیونیست‌ها و مردمان اصیل فلسطین است. آنگونه که گفته می‌شود غرب و هم پیمانانش سهم بازیگران این نقشه جدید را هم مشخص کرده‌اند و قرار است  70 درصد حمایت مالی این طرح از سوی برخی کشورهای عربی تامین شود، آمریکا 20 درصد و اروپا نیز 10 درصد هزینه‌ها را بر عهده بگیرند.

هدف این طرح در نهایت تصمیم‌گیری برای روندی است که با انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل به قدس و به پایتخت شناختن رسمی قدس از سوی آمریکا درخصوص رژیم‌صهیونیستی رسما آغاز شد و حالا قرار است در تیرماه در اجلاسی در منامه ساختار بندی شود. این اجلاس خواهد کوشید تا امتیازهایی فراتر از همه توافق‌ها و  قطعنامه‌های پیشین به سبد صهیونیستی سرازیر و به نوعی صلح و آشتی میان طرفین دعوای غائله فلسطین دست یابد. صلح و آشتی‌ای که طرف بازنده آن اعراب فلسطینی بوده و در نهایت آنان را از حق بازگشت به سرزمین مادری محروم می‌کند.

در چنین شرایطی است که در کنار اکثریت نزدیک به مطلق افکار عمومی جهان اسلام و مردم فلسطین و جبهه مقاومت در منطقه، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز صراحتا اعلام کردند: «راهپیمایی روز قدس امسال مهم‌تر است به خاطر این کارهای خیانت‌باری که بعضی از دنباله‌های آمریکا دارند در منطقه انجام می‌دهند برای جا انداختن «معامله‌قرن» که البتّه جا نخواهد افتاد و هرگز تحقّق هم پیدا نخواهد کرد؛ و آمریکا و دنباله‌هایش حتماً در این قضیّه هم شکست خواهند خورد. فرقشان با گذشته‌ها این است که حالا صریحاً می‌گویند که می‌خواهیم مسئله‌ فلسطین را کأن‌لم‌یکن کنیم و حذف کنیم از مسائل مطرح دنیا، که البتّه چنین کاری را نخواهند توانست و ناکام خواهند ماند.»

لذا بسیار روشن است که راهپیمایی‌های جمعه آخر ماه مبارک رمضان تا چه حد راهبردی و تعیین‌کننده بوده و در انعکاس صدای مظلومیت برگزارکنندگان هفتگی «جمعه‌های بازگشت» که مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگران را متجلی می‌کند، موثر واقع شده است و البته  این بار نیز تلاش مقدس رسانه‌ملی در نمایاندن  فریاد بغض‌آلود آزادگان جهان و اعتراض جهانی جامعه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان علیه ظلم آشکار اشغالگران فلسطین و حامیانش از طریق همه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی خود اعم از شبکه‌های داخلی و برون مرزی، مقتدر و تاثیرگذار به بار نشست و برگه درخشان دیگری به کارنامه رسانه انقلاب افزود. این توفیق بر همه هم سنگرانم در رسانه ملی گوارا باد.  به امید تحقق آرمان فلسطین بزرگ.

 

امتیاز شما