مرتضی میرباقری رئیس ستاد رسانهای رونق تولید سازمان صدا وسیما گفت: با وجود نارساییها، قدرت حل مسائل بر مشکلات کشور برتری دارد و مهم این است که بتوانیم آن را به سمت حل مشکلات هدایت کنیم.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر مرتضی میر باقری معاون سیما و رئیس ستاد رسانهای رونق تولید سازمان صداوسیما در مراسم امضای تفاهمنامه گسترش همکاریها با وزارت صنعت معدن و تجارت در خصوص نهضت ساخت داخل، گفت: ماهیت نمایشگاه نیازهای صنعت کشور که به ابتکار وزارت صنعت آغاز شده برخلاف سایر نمایشگاهها یک فرصت نیازسنجی همراه با ارائه راهکارهای جدید برای رونق تولید ایجاد کرده است. وی ادامه داد: ما اکنون در کشور بیش از ٥ میلیون فارغ التحصیل و ٥ میلیون مشغول به تحصیل دانشگاهی داریم که این تعداد هم اندازه کل جمعیت برخی کشورهای اطراف ما است. خوشبختانه این فرصت ممتاز با امکانات ارتباطی روز دنیا نیز آشنا است و این ظرفیت هنگفت قدرت حل مسئله در کشور ما را بالا میبرد.
رئیس ستاد رسانهای رونق تولید سازمان صداوسیما تصریح کرد: باوجود مشکلاتی در کشور، اما ما چند برابر قدرت حل مسئله داریم و مهم این است که بتوانیم آن را به سمت حل مشکلات هدایت کنیم. معاون سیمای رسانه ملی با اشاره به اینکه رسانه ملی با تمام توان و ظرفیت خود برای تحقق رونق تولید به میدان آمده است گفت: رسانه ملی با دارا بودن بیش از 100 شبکه و پخش صدها هزار ساعت برنامه در سال با تمام ظرفیت برای رونق تولید به میدان قدم گذاشته است.
میرباقری با اشاره به برگزاری جلسات با وزیر و دیگر معاونان وزارت صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: تفاهم امروز تاکیدی بر مذاکرات قبلی است و رسانه ملی با تمام توان در کنار کسانی است که ظرفیتهایی برای رونق تولید و کسب و کار به میدان آوردهاند و در این مسیر گزارش ماهانه دستاوردهای ستاد به اطلاع مردم میرسد. وی با اشاره به رویکردهای این ستاد ادامه داد: هدایت سرمایههای خرد مردم از ده تا صد میلیون تومان به سمت تولیدهای کوچک و جلوگیری از هدایت سرمایهها به سمت بازارهای دلالی در دستور کار است.
معاون سیمای رسانه ملی افزود: جریان سازی برای رفع موانع تولید و تسهیل کسب و کار از دیگر راهبردها است که در گام نخست در بحث مجوزها تلاش فراوانی شد و برکاتی به دنبال داشت و همچنین مالیات برای غیر مولدها اولویت دوم این ستاد خواهد بود. رئیس ستاد رسانهای رونق تولید سازمان صداوسیما ادامه داد: ستاد پیگیری مسائل و مشکلات تولید نیز فعال شده است و مشکلات تولیدکنندگان را از دستگاههای مربوطه مطالبهگری میکند. میرباقری تصریح کرد: راهبرد چهارم و جدید این ستاد مربوط به حرکت جدید وزارت صنعت معدن و تجارت در تامین نیازهای صنعت با فعال کردن ظرفیتهای داخل است و امیدواریم دستگاههای حاکمیتی و کارآفرینان و فناورینان از آن به خوبی برای توسعه کسب و کار خود بهره ببرند. وی خاطرنشان کرد: واردات و تامین نیازهای داخل از طریق بیگانگان سادهترین کار است اما کشوری که مسیر استقلال و عزت را طی میکند باید ظرفیت هایش را برای تامین نیازهای خود فعال کند.
مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صنعت و معدن و تجارت در این مراسم، امضای این تفاهم نامه را سرآغاز یک جهش مهم در کشور دانست و افزود: تمام عزم وزارت صمت برای حل مشکلات و تقویت تولید ملی بوده و برگزاری این نمایشگاه ماحصل ماهها برنامهریزی است. قائم مقام وزیر صنعت و معدن و تجارت تصریح کرد: رسانه ملی دارای ضریب نفوذ بالایی است و باید از این ابزار قدرتمند برای فرهنگ سازی در ترویج کالای داخلی چه در حوزه عرضه یعنی نمونه این نمایشگاه و چه تقاضا یعنی مصرف مردم استفاده کنیم. وی با بیان استمرار این حرکت ادامه داد: ان شالله با همیاری سازمان صداوسیما بتوانیم هدف این نمایشگاه را در طول سال در شبکههای تلویزیونی دنبال کنیم و به عبارتی شاهد یک نمایشگاه دائمی در رسانه ملی باشیم.
محمدباقر عالی رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: نخستین نمایشگاه نهضت ساخت داخل از روز پنجشنبه آغاز شده و این منحصر بهفردترین نمایشگاه در نیم قرن اخیر است. وی عقد تفاهمنامه وزارت صمت و سازمان رسانه ملی را وابسته به تحقق رشد تولید داخلی و کم کردن وابستگی به نفت دانست و تصریح کرد: رسانه ملی بازوی بصیرت سازی و ناظر اصلی رشد رونق در کشور است و امضای این تفاهمنامه نشان دهنده عزم جدی وزارت صمت و رسانه ملی در تولید ملی کشور است.