امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

رادیو آران آینه ظرفیت‎های فرهنگی و اقتصادی استان اردبیل

مشاهده ۵۳۹
۱۳۹۸/۰۵/۰۲- ۱۱:۱۷

رادیو آران معاونت برون‎مرزی هم زمان با برگزاری «هفته اردبیل» با پخش ویژه برنامه‌های متنوع، تلاش خود را در بازنمایی غنای فرهنگی و اقتصادی و ظرفیت های این خطه از ایران اسلامی در افزایش «تولید ملی» مضاعف می‎کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رادیو آران، از رادیوهای آذری زبان معاونت برون مرزی صداوسیما هم زمان با برگزاری «هفته اردبیل» با پخش ویژه برنامه‌های متنوع، تلاش خود را در بازنمایی غنای فرهنگی و اقتصادی و ظرفیت های این خطه از ایران اسلامی در افزایش «تولید ملی» مضاعف می‎کند.

محمد قاضی دهی، مدیر رادیو آران گفت: از آن جایی که از هشت سال گذشته، روزهای چهارم تا دهم مرداد به عنوان «هفته اردبیل» نامگذاری شده است، رادیو آران کوشش مضاعفی در تبلیغات این هفته به عهده داشته است و امسال نیز با توجه به اعلام «سال تولید ملی»، این رادیو برای اجرای وظایف خود در بازنمایی نقش استان اردبیل در اجرای شعار ملی در عرصه‌های مختلف تولیدات فکری- فرهنگی و تولیدات مادی- اقتصادی تلاش می‌کند. قاضی دهی افزود: در این هفته که به مناسبت یکی از وقایع بسیار مهم تاریخ ایران،( اعلام تشکیل حکومت صفوی به مرکزیت اردبیل و رسمیت مذهب تشیع در ایران) نامگذاری شده و علاوه بر اهمیت استانی و ملی؛ از جایگاه بین‎المللی نیز برخوردار است، برنامه‌های متعددی با حضور مسئولان کشوری، استانی و میهمانانی از جمهوری آذربایجان و ترکیه در اردبیل برگزار می‌شود و رادیو آران علاوه بر نقش اساسی در تولید محتوایی این رویداد، اخبار مربوطه را نیز پوشش حداکثری می‎دهد.

قاضی دهی ادامه داد: امسال با توجه به عضویت مدیر رادیو برون‎مرزی آران در شورای سیاستگذاری هفته اردبیل، مجموعه رادیو آران از ظرفیت خوبی برای تهیه و پخش برنامه‌های مناسب این هفته برخوردار شده است و علاوه بر پخش برنامه‌های تولیدی و زنده و گزارش های خبری متعدد و گفت‌وگو با استادان و کارشناسان ایرانی و مهیمانان خارجی از ترکیه و جمهوری آذربایجان، سایت اینترنتی رادیو آران نیز تلاش مضاعفی در انعکاس رویدادهای «هفته اردبیل» دارد.

به گفته مدیر رادیو برون مرزی آران ، برنامه‌های تحلیلی و گفت‎وگو محور از جمله برنامه‌های فرهنگی و تاریخی و سیاسی رادیو آران است که با حضور کارشناسان برجسته و توانا تولید و پخش می‌شوند و برخی از آن‎ها نیز پخش زنده دارند. بازتبیین اهمیت تشکیل حکومت صفوی و رسمیت تشیع در ایران اسلامی و معرفی دستاوردهای مهم فرهنگی، اقتصادی و تولیدی اردبیل از جمله برنامه‌هایی است که رادیو آران به آن می‌پردازد. مدیر رادیو برون‎مرزی آران ابراز امیدواری کرد: رادیو آران بتواند با برنامه‌های ویژه خود در«هفته اردبیل» با جلب توجه مخاطبان، علاقه‎مندان فرهنگی و مذهبی و سرمایه‎گذاران و گردشگران به این منطقه از ایران اسلامی، به تقویت تولید ملی نیز کمک کنند.

امتیاز شما