امروز سه شنبه  ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
در برنامه «از قلم افتاده» شبکه پرس تی وی؛
در برنامه «از قلم افتاده» شبکه پرس تی وی؛

نگاهی به استفاده گسترده عربستان از کمک‎های بین‎المللی در عرصه سیاست

مشاهده ۵۰۴
۱۳۹۸/۰۷/۳۰- ۱۳:۳۳
تعداد بازدید:504

نحوه استفاده و سود بردن عربستان سعودی از کمک‎های بین‎المللی برای پیشبرد جاه طلبی‌های سیاسی در برنامه این هفته «از قلم افتاده» (Under reported) شبکه پرس تی وی بررسی می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه با اشاره به کمک 32 میلیارد دلاری عربستان به سازمان‌ها و گروه‌های بین المللی طی سال‎های 2007 تا 2017 به بررسی اهداف و انگیزه‌های عربستان از این کمک‎ها به کشورهای مختلف در جهان از جمله گسترش نفوذ خود در منطقه خاورمیانه و دیگر مناطق جهان، اصلاح و بهبود وجهه از دست رفته خود نزد جهانیان و تضمین ثبات رژیم خود می‌پردازد. در ادامه این برنامه ضمن اشاره به توقف کمک های عربستان به یمن در سال 2014 و لبنان در سال 2016 به علت توجه نکردن این دو کشور به سیاست‎ها و خواسته‌های سعودی‌ها، دریافت بیشترین کمک های مالی از عربستان از سوی مصر، بحرین و اردن به دلیل حمایت از جنایت‎های سعودی‌ها و ماجرای قتل جمال قاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول و حمایت کشورهای منطقه همانند بحرین، اردن، مصر و امارات از عربستان علی رغم وجود شواهدی مبنی بر دست داشتن بن سلمان در قتل خاشقچی به نقد و تبادل نظر می‎گذارد.
برنامه«از قلم افتاده» به تهیه‎کنندگی مهدی عرب پنجشنبه 2 آبان، ساعت 16:20 به وقت تهران به مدت 10 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه جمعه ساعت 3 و شنبه ساعت 00:20 و 8:20، یکشنبه ساعت 20:20 ، دوشنبه ساعت 14:20 و سه‎شنبه ساعت 17:20 به وقت تهران پخش می‌شود.

امتیاز شما