امروز چهارشنبه  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

رونمایی از تولیدات رسانه‌ای بسیج

مشاهده ۳۳۷
۱۳۹۸/۰۹/۰۴- ۱۳:۴۰

به مناسبت چهلمین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین در مراسمی از تولیدات رسانه ای سازمان بسیج رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این مراسم که به میزبانی بسیج سازمان صداوسیما برگزار شد از تولیدات رسانه‌ای معاونت فرهنگی هنری سازمان بسیج کشور و تولیدات مرکز بسیج صداوسیما رونمایی شد.

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج در این مراسم از انقلاب اسلامی‌به عنوان حادثه‌ای بزرگ یاد کرد که جهان را وارد مرحله جدیدی کرده است . وی همچنین بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری را راهبرد اصلی کشور بر شمرد که از مسیر مردم سالاری دینی سه راهبرد تشکیل دولت اسلامی، جامعه پردازی و تمدن  نوین را دنبال می‌کند. رئیس سازمان بسیج کشور با تأکید بر اینکه با گذر از مرحله اول و ورود به مرحله گام دوم بسیج نیز باید متناسب با دور جدید راهبرداهایش را بازتعریف کند گفت: یکی از ابعاد موثر در خلق تمدن فرهنگ و هنر است که یکی از ابعاد اصلی آن در دنیای امروز رسانه است. وی افزود: امروز رسانه جایگاهی در تراز فرهنگ دارد و بدون اعتنا به آن نمی‌توان فرهنگ‌سازی کرد. سردار غلامرضا سلیمانی با قدردانی از حمایت‌های رسانه ملی از سازمان بسیج کشور از تشریک مساعی ریاست سازمان صداو سیما و رئیس مرکز بسیج رسانه ملی تشکر کرد.

حجت الاسلام موسوی مقدم در این مراسم با بیان اینکه امروز بسیج بر جایگاه رفیعی در کشور ایستاده است گفت: یکی از موضوعاتی که بسیاری از اندیشمندان همواره بر آن تأکید کرده‌اند این است که مهمترین سرمایه ، سرمایه اجتماعی است و این سرمایه اجتماعی امروز در کشور ما در قالب بسیج تحقق یافته است. وی  با بیان اینکه بسیج عصاره سرمایه‌های فرهنگی ، اقتصادی سیاسی و... کشور است که به صورت خودجوش و سنتی از متن و بطن اجتماع متولد شده و ریشه گرفته است گفت: آنچه از فرهنگ ، اعتقادات و باورهای مردم نشأت بگیرد تبدیل به جریان سازنده‌ای می‌شودکه سرمایه اجتماعی ماندگار و اثر بخش است.

قائم مقام رئیس رسانه ملی با تأکید بر اینکه در اسلام نه اصالت با جنگ و نه با صلح است گفت در دین مبین اسلام اصالت با اقتدار است و بسیج نماد و سمبل اقتدار کشور ما است. وی افزود: بسیج به عنوان مقتدرترین نهاد مردمی از کیان کشور دفاع می‌کند و موجب اعتلای کشور می‌شود.

سردار آزادی معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج در این مراسم با بیان اینکه در این سال‌ها در بسیج ظرفیت خوبی برای استفاده از زبان هنر در زمینه تبیین معارف انقلاب گفتمان رهبری و بیان ارزش‌های دفاع مقدس ایجادشده است گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی هنری این سازمان ارائه داد. تألیف و انتشار 300 عنوان کتاب در حوزه مقاومت و بسیج، ساخت 150 مستند در زمینه دفاع مقدس، اقتصاد مقاومتی و فعالیت های بسیج، تولید 100نماهنگ از جمله آثار بود معاون فرهنگی هنری بسیج از آن یاد کرد . وی از حمایت‌های سازمان صداوسیما از فعالیت‌های فرهنگی هنری سازمان بسیج قدردانی کرد وگفت: ما نیازمند به نهضت تولید آثار هنری هستیم تا با زبان هنر معارف و اندیشه‌های اسلام و انقلاب را به نسل‌های اتی انتقال دهیم.

در این مراسم از تولیدات مرکز بسیج رسانه ملی شامل مستند «ماهرخ»روایت بانوی ایرانی از جنگ سوریه ، نماهنگ «در کنار هم»، کمیک موشن «سیزده ساله‌ها» و مستند «غریب» روایت مادری از سرگذشت فرشته‌ای به نام عذاب به همراه دیگر تولیدات سازمان بسیج مستضعفین رونمایی شد.  

بازی رایانه‌ای «سفیر عشق»، مجموعه پویانمایی «سارینا» با موضوع حمایت از کودکان سرطانی، مجموعه پویانمایی «اسپینو» باموضوع آموزش رفتارهای اجتماعی، کتاب «نقش نخبگان در شکل گیری تمدن اسلامی» کتاب «ستاره‌های کوکب» روایت خانواده شهیدان مظفر، پویانمایی «پاطلایی»، نماهنگ «قصه پرنده‌ها»، و «بچه‌های عباس» از تولیدات سازمان بسیج کشور بود که در این مراسم رونمایی شدند.

قدردانی از مادر شهیدان مظفر و سخنرانی حسین مظفر در این مراسم نیز از بخش‌های دیگر این مراسم بود.

امتیاز شما