امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

نامگذاری 15 آبان به نام روز رادیوهای شهری

مشاهده ۹۶۵
۱۳۹۸/۰۹/۰۹- ۱۱:۱۶

مدیرکل صدای مراکز استان‌های صداوسیمای رسانه ملی از نامگذاری ۱۵ آبان سالروز راه‎اندازی رادیو شهری دزفول به‌عنوان روز رادیوهای شهری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، وحید کمالی در همایش مدیران رادیوهای شهری کشور در سالن اجتماعات کوی سوم شعبان دزفول با اعلام این خبر گفت: حضور رادیوهای شهری و نزدیکی میکروفون آن‎ها به مردم حس خوبی در جامعه ایجاد می‌کند زیرا مردم می‌توانند از این طریق دغدغه‌های خود را به گوش مسئولان برسانند. مدیر کل صدای استان‌ها با بیان اینکه سازوکار لازم برای افزایش رادیوهای شهری در سطح کشور فراهم است گفت: امیدواریم با موافقت رئیس سازمان صداوسیما، این مهم تا پایان برنامه پنج ساله محقق شود.

وی افزود: با وجودیکه برخی معتقدند رادیو جایگاه خود را در رقابت با سایر رسانه‌ها از دست داده است، امروز رادیوهای شهری متفاوت از دیگر رسانه‌ها فعالیت می‌کنند و مردم می‌توانند ارتباط گسترده‌ای از طریق رادیو با یکدیگر برقرار کنند.

کمالی با اشاره به اینکه  اکنون نیز رادیونما بر روی اپلیکیشن‌ها در کنار سایر رسانه‌های نوظهور در حال فعالیت است گفت:میانگین مخاطبان ما در رادیوهای استانی ۳۰ درصد است که آمار بسیار خوبی در شرایط کنونی به‌شمار می‌رود.

مدیرکل صدای مراکز استان‌ها با بیان اینکه  رادیو شهری دزفول ۲ ماه بعد از آغاز جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ راه اندازی شد گفت:  مرحوم آیت‎الله قاضی از امام خمینی(ره) درخواست ادامه پخش رادیو دزفول بعد از جنگ تحمیلی را کرد که امام خمینی (ره) با درخواست آیت‎الله قاضی موافقت کردند و دستور ماندن این رادیو را دادند.

وی با تأکید بر اینکه رادیوهای شهری باید با شناسایی نیازها و ظرفیت‌های منطقه، متمایزتر از رادیوهای مراکز استان‌ها و رادیوهای ملی فعالیت کنند و از تقلید بپرهیزند  ابراز امیدواری کرد بعد از این همایش شاهد اتفاق و تحولی در برنامه‌های رادیوهای شهری کشور باشیم.

مدیرکل صداوسیمای خوزستان نیز در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با ارائه گزارشی از میزان شنوندگان این رادیو گفت:  ۶۳ درصد از مردم این شهرستان رادیو دزفول را گوش می‌دهند.

 

امتیاز شما