امروز يك شنبه  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

فرار سربازان ارتش از «داخل اسرائیل»/ هیسپان تی وی بررسی می کند

مشاهده ۴۹۲
۱۳۹۸/۰۹/۲۵- ۱۳:۴۰

برنامه «داخل اسرائیل» (Dentro de Israel) از شبکه هیسپان تی وی، این هفته به فرار سربازان اسرائیلی از ارتش رژیم صهیونیستی می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «داخل اسرائیل» از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی در هر قسمت موضوعاتی را بررسی می‎کند که نشان دهنده فروپاشی درونی در  اسرائیل است و این بار، فرار سربازان اسرائیلی از ارتش و مشکلات اقتصادی و سیاست‎های اسرائیل علیه فلسطینی‌ها را به نقد می‎گذارد.
یک گزارش جدید اسرائیلی نشان داد که سربازان صهیونیست به دلیل ترک پست های خود در روز یا شب، به زندان می‎روند. بیش از ده هزار سرباز، سال 2018 را در زندان نظامی‌ گذراندند. در بسیاری از مواقع سربازان سعی کرده اند درباره دشواری‌هایی که در ارتش اسرائیل با آن روبه‎رو هستند، صحبت کنند. به نظر می‎رسد که تل آویو آماده دستگیری کسانی است که به راحتی نمی‎خواهند در نیروهای مسلح این رژیم خدمت کنند و از طرفی می‎خواهد فرار سربازها در سکوت خبری بماند! بیشتر سربازان فراری به جرم غیبت بدون مجوز به زندان محکوم می‌شوند. مطابق آیین‎نامه، برای ارتش اسرائیل دو زندان مهم نظامی وجود دارد. یکی از این زندان‌ها یعنی «زندان 4» بزرگترین زندان نظامی اسرائیل است و در مرکز شهر تمفرین واقع شده و دیگری «زندان 6» است که در شمال شهر حیفا قرار دارد.
«داخل اسرائیل» به تهیه‎کنندگی حسین الشیماری و محصول پرس تی وی، با زبانگردانی اسپانیایی، سه شنبه ساعت 5:30 و 14:30، چهارشنبه ساعت 4:30 به مدت 25 دقیقه از شبکه هیسپان تی وی پخش می‎شود. زمان تکرار این برنامه پنجشنبه ساعت 10:30 و جمعه ساعت 13:30 است.

امتیاز شما