امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

گسترش فعالیت‎های آموزشی وهابیون در جنوب شرق آسیا

مشاهده ۳۵۶
۱۳۹۸/۰۹/۲۷- ۱۳:۵۲

برنامه این هفته «از قلم افتاده» (Under reported) در شبکه پرس تی وی به بحث و گفت‎وگو درباره فعالیت‎های گسترده عربستان و وهابیون در ترویج افکار و اندیشه وهابیت و تروریسم در کشورهای جنوب شرق آسیا می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه ضمن اشاره به افزایش توجه عربستان به منطقه جنوب شرق آسیا با بیش از 250 میلیون نفر جمعیت برای توسعه و ترویج وهابیت به بررسی نقش نیابتی عربستان از سوی برخی قدرت های غربی به ویژه آمریکا به منظور سرمایه گذاری در دانشگاه‌ها، مدارس دینی، مساجد، خیریه‌ها و موسسات دینی برای گسترش وهابیت در این منطقه می‎پردازد.
این برنامه همچنین به واکاوی اقدام عربستان سعودی در جذب دانشجویان مسلمان کشورهای جنوب شرق آسیا برای ادامه تحصیل در عربستان و اعطای بورسیه تحصیلی به آن‎ها می‎پردازد و برخی اقدامات وهابیون برای تأثیرگذاری بر مسلمانان جنوب شرق آسیا از جمله ترجمه کتاب‎های دینی به زبان‌های محلی، چاپ آن با شمارگان بالا و قرار دادن آن در دسترس مسلمانان با قیمت پایین را به نقد و بررسی می‎گذارد.
«از قلم افتاده» به تهیه‎کنندگی مهدی عرب، پنجشنبه 28 آذر، ساعت 16:20 به وقت تهران به مدت 10 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه جمعه ساعت 3 و شنبه ساعت 00:20 و 8:20 یکشنبه ساعت 20:20، دوشنبه ساعت 14:20 و سه‎شنبه ساعت 17:20 به وقت تهران پخش می‌شود.

امتیاز شما