امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

آوای «محمد نوری» از «خنیاگران»

مشاهده ۸۱۸
۱۳۹۸/۰۹/۳۰- ۱۱:۱۰

علیرضا میرعلی نقی، پژوهشگر موسیقی، شنبه ۳۰ آذر در برنامه «خنیاگران» به بررسی زندگی و آثار محمد نوری می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه رادیویی «خنیاگران» شنبه ۳۰ آذر، به مناسبت سالروز میلاد زنده یاد محمد نوری خواننده ایرانی، میزبان علیرضا میرعلی نقی پژوهشگر موسیقی و منتقد هنری است تا درباره زندگی و آثار محمد نوری صحبت کند.

 محمد نوری متولد ۱ دی ۱۳۰۸ در تهران، مدرس آواز و خواننده ایرانی است که ۹ مرداد ۱۳۸۹ در تهران در گذشت. وی موسیقی را زبانی جهانی و از آنِ تمام اقوام و ملت‌های روی زمین می‌دانست و از همین رو به اقتباس و الهام از هنر کلاسیک غرب معتقد بود.

نوری در سال ۱۳۷۸ برنده جایزه «خورشید طلایی» (۵۰ سال صدای متفاوت و ماندگار) از جشنواره مهر شد و دارای مدرک درجه یک هنری از شورای عالی ارزیابی کشور و وزارت ارشاد بود. وی در سال ۱۳۸۵ به عنوان چهره ماندگار برگزیده شد.

برنامه «خنیاگران» کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که پژوهش‎های مکتوبی را که در حوزه موسیقی در ایران فرهنگی صورت گرفته است معرفی می‌کند.

این برنامه که با حمایت معنوی موزه موسیقی تهیه و تدوین می‌شود، برای نخستین بار در رادیو، صفحه‌های ضبط سنگی موسیقی را که در موزه موسیقی نگهداری می‌شود، پخش می‌کند.

«خنیاگران» با اجرا و کارشناسی ندا انتظامی، تهیه‎کنندگی فریده گودرزی و با مشاوره از زهرا حبیبی‎زاد، ساعت ۲۰:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

 

 

 

امتیاز شما