امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

بررسی آخرین اوضاع عراق در «عصر» افق

مشاهده ۴۵۹
۱۳۹۸/۱۰/۱۰- ۱۵:۰۰

برنامه تلویزیونی «عصر» سه‎شنبه شب 10 دی، به بررسی آخرین تحولات در کشور عراق می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حمله اخیر آمریکا به مواضع حشدالشعبی در عراق، موجی از اعتراضات را علیه حضور نیروهای آمریکایی در این کشور به راه انداخته و حتی موجب خشم برخی از مردم و اعلام انزجار آن‎ها از آمریکایی‌ها در برابر سفارت ایالات متحده شده است. برنامه تلویزیونی «عصر» به تهیه‎کنندگی و اجرای نادر طالب‎زاده، سه‎شنبه شب دهم دی، به این موضوع می‌پردازد. بررسی اوضاع کنونی عراق و حمله اخیر آمریکا به مواضع حشدالشعبی، موضوع گفت‎وگوی طالب‎زاده با سید هادی سید افقهی در این برنامه است. «عصر» سه‎شنبه شب‎ها ساعت 22 به صورت زنده از شبکه افق پخش می‌شود.

هنرمندان ایرانی در پی گشودن «باب الجنه»

بقاع متبرکه، اماکنی هستند که همیشه و در طول تاریخ برای ایرانیان محترم بوده‎اند زیرا فرزندان اهل بیت(ع) و امامان شیعه در آنجا آرمیده‎اند و احترام این اماکن، برای وجود آن‎هاست. ایرانیان همچنین مرمت و تزیین آستان مقدس امامزادگان را در داخل و خارج کشور به منظور تکریم فرزندان و نوادگان ائمه اطهار(ع) انجام داده و می‎دهند و هنر ایرانی، همیشه زینت بخش این قطب‎های فرهنگی بوده است. «باب الجنه» مستندی است که تلاش عده‎ای از هنرمندان و صنعتگران ایرانی برای بازسازی درب‎های حرم حضرت زینب(س) که از تهاجم تکفیری‌ها در سوریه آسیب دیده است را به نمایش می‎گذارد. حرم حضرت زینب کبری(س) در دمشق یکی از مشاهد مشرفه و متبرکه‎ای است که ایرانیان نسبت به ساخت و تجدید بنای آن در دوره‌های مختلف تاریخی اهتمام ویژه‎ای داشته‎اند اما در جریان تحولات چند ساله اخیر در سوریه و حملات ناجوانمردانه تکفیری‌ها به اماکن مقدسه، این بنا آسیب‎های فراوانی دید که نیازمند بازسازی یا نوسازی بود. روح‎الله رفیعی، تهیه‎کنندگی و کارگردانی باب‎الجنه را بر عهده داشته است؛ مستندی که سه‎شنبه 10 دی، ساعت 17:30 روی آنتن شبکه افق می‎رود.

حبیب «خاطره محله ما» را در شبکه افق مرور می‌کند

فصل جدید مجموعه مستند داستانی «خاطره محله ما» سه‎شنبه‌ها از شبکه افق پخش می‌شود. این مستند درباره قهرمان‌های بی ادعایی است که طی دوران مبارزات علیه رژیم ستمشاهی، مرد و مردانه در محلات مختلف تهران و دیگر شهرها به پا خاستند و به پیروی از امام خمینی(ره) برای سرنگونی رژیم شاه وارد گود شدند. در دومین قسمت که با عنوان «حبیب» روی آنتن می‎رود، داستان نوجوان‌هایی که برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش می‌کردند روایت می‎شود و در این بین حبیب که همان حبیب‎الله معصوم نویسنده کتاب نمازهای بی‎وضوست به مرور، بخش‎هایی از زندگی‎اش می‌پردازد. «خاطرات محله ما» به تهیه‎کنندگی و کارگردانی امیرعباس مجذوبی، سه‌شنبه 10 دی ماه ساعت 21:30 روی آنتن شبکه افق می‎رود و تکرار آن هم ساعت 11:30 روز بعد پخش می‎شود.

خاطرات تلخ و شیرین کارگران کارخانه اسیدسازی

مجموعه مستند «سیم آخر» در مورد مشاغل سخت و زیان‎آوری است که شاید هر کسی قادر به انجام آنها نباشد یا تمایلی به چنین شغلی از خود نشان ندهد. در دومین قسمت، با کارخانجات تولید مواد شیمیایی و اسیدی آشنا خواهیم شد، کار در اینگونه کارخانه‌ها خطرات زیادی به همراه دارد و هر آن امکان دارد جان انسان به خطر بیفتد. در این قسمت از «سیم آخر» با بعضی کارگران و تکنسین‌هایی که در یکی از کارخانه‌های اسیدسازی مشغول فعالیت هستند درباره خاطرات تلخ و شیرین کاریشان گفت‎وگو شده است. دومین قسمت این مستند را می‎توانید سه‎شنبه 10 دی ماه ساعت 21 و تکرار آن ساعت 13:30 چهارشنبه از شبکه افق تماشا کنید.

امتیاز شما