امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

١٣ توصیه مهم برای پیشگیری از ابتلای ویروس کرونا از زبان «طبیب»

مشاهده ۱۶۴۶
۱۳۹۸/۱۲/۰۵- ۱۴:۱۸

برنامه «طبیب» شبکه سوم سیما امروز دوشنبه 5 اسفند، در برنامه خود همچون روز گذشته به طور ویژه به بحث‎های مراقبتی و بهداشتی برای کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا اختصاص داشت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مهمان امروز برنامه «طبیب» دکتر مهران بابایی متخصص گوارش و کبد بود که درخصوص اقدامات لازم و پیشگیرانه برای کنترل ویروس کرونا بیان کرد.
برخی از توصیه‌هایی که در این برنامه به مخاطبان رسانه ملی ارائه شد، شستن مکرر دست ها و ضدعفونی آن‌ها در طول روز بود. دکتر بابایی همچنین تاکید کرد افرادی که مسئول اشیایی هستند که دست بقیه افراد و شهروندان مدام با آن‎ها تماس است، آن اشیاء را به کرات ضدعفونی کنند. اشیایی همچون دستگیره‌های در، ستون‌های فلزی اتوبوس و مترو که افراد برای حفظ تعادل آن‌ها را می‌گیرند.
پیشخوان ادارات و بانک ها، خودکارهای عمومی‌بانک ها، دکمه‌های آسانسور و خودپردازها، نازل بنزین، نرده‌های کنار پله‌ها از جمله این موارد است.
این پزشک تاکید کرد: سعی کنید تا حد امکان به چنین اشیایی دست نزنید و اگر هم زدید بلافاصله دست خود را بشویید و ضدعفونی کنید و قبل از شسشتو به هیچ قسمت از بدن خود دست نزنید.
توصیه دیگر این متخصص این بود که همه افراد در بیرون خانه از دستکش استفاده کنند و این دستکش را در خانه ضدعفونی و بشویند.
تقویم سیستم ایمنی بدن با خوردن ویتامین ث، میوه، سبزیحات، آب فراوان و ... از دیگر توصیه‎های مهمان برنامه «طبیب» بود.

امتیاز شما