امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

کرونا را شکست دهیم

مشاهده ۹۹۶
۱۳۹۸/۱۲/۰۶- ۱۰:۱۱

رسانه ملی با هدف پیشگیری، آموزش، مقابله و اطلاع رسانی در زمینه بیماری کرونا برنامه‌های متعددی را روی آنتن می‌برد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، با افزایش موج بیماری‌های واگیردار تولید محتوای آموزشی و اطلاع رسانی همگام با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در دستور کار قرار گرفت.

دکتر قاسمی رئیس شورای سیاستگذاری سلامت با اشاره به آمادگی این شورا در زمینه بیماری‌های واگیردار گفت: باتوجه به تجربیات گذشته شورای سیاستگذاری در مقابله با انتشار بیماری‌های واگیردار همچون آنفولانزا در موج اول انتشار این ویروس در چین  تولید اینفوگرافی، موشن و گرافیک های آموزشی، محور برنامه سازی قرار گرفت. به مرور و با انتشار فیلم های کوتاه آموزشی در مراکز تحقیقاتی دنیا این فیلم ها دوبله و به زودی در اختیار شبکه‌های مختلف قرار می‌گیرد.

رئیس شبکه سلامت سیما در ادامه اضافه کرد: به دنبال اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وجود بیماری کرونا در ایران 6 اینفوگرافی، 3 موشن و 4 مجموعه کامل زیرنویس در اختیار شبکه‌های مختلف قرار داده شد. این مطالب شامل راه‌های خودمراقبتی و ایمن سازی بدن و افزایش بهداشت فردی و اجتماعی است و اکنون از تمامی‌شبکه‌ها پخش می‌شود.

وی تولیدات شبکه سلامت را حاصل تلاش های تیمی مجرب از تامین برنامه شبکه دانست و یادآور شد: همکاران ما بارها و بارها در مقاطع مختلف و کمپین‌های متعددد وزارت بهداشت کارایی خود را به اثبات رسانده بودند. این دوستان همچنان آخرین مطالب آموزشی را به صورت اینفوگرافی و موشن تولید می‌کنند.

دکتر قاسمی همچنین از دوبله و آماده سازی ویدئو کلیپ هایی خبر داد و اضافه کرد: بدنبال شیوع کرونا در جهان مراکز معتبر جهانی انیمیشن‌های آموزشی تولید کرده اند این انیمیشن‌ها و فیلم های کوتاه را می توان در شبکه‌های مجازی با زبان اصلی ملاحظه کرد. همکاران ما تعدادی از فیلم های معتبر را دوبله و به زودی اولین سری آن دراختیار شبکه‌های قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: از جمله این فیلم ها و انیمیشن‌ها می توان به «11 مورد غلط های رایج در بین مردم»، «آنچه باید درمورد ویروس کرونا بدانیم»، « علل و علائم، تشخیص ودرمان و آسیب شناسی بیماری کرونا»، «چکار کنیم که به کرونا مبتلا نشویم» و « اگر در خانواده فردی دچار کرونا یا سرماخوردگی شد چکار کنیم»  اشاره کنیم.

مدیر شبکه سلامت در ادامه از برنامه‌های مختلف این شبکه نیز یاد کرد و گفت: با شیوع بیماری در کشور و اعلام وزارت بهداشت برنامه‌های زنده شبکه دست به کار شدند.

وی از «مثبت سلامت» به عنوان ام سی شبکه نام برد و گفت: این برنامه در هر قسمت خود با یکی از مسئولان و پزشکان مجرب در رشته‌های گوناگون گفت وگو می‌کند و ابعاد مختلف این بحران را از دیدگاه متخصصان امر بررسی می‌کند. به عنوان مثال در گفت و گو با روانشناسان استرس و وحشت زدگی مردم را به بحث می‌گذارد و یا در تماس با متخصص تغذیه مطالب همرسانی شده در شبکه‌های اجتماعی را بررسی می‌کند.

دکتر قاسمی از ارتباط پی در پی «مثبت سلامت» با مسئولان و مدیران وزارت بهداشت سخن گفت و افزود: در این برنامه مکررا با مدیر روابط عمومی وزارتخانه و سایر مدیران در تماس بوده ایم و آخرین اطلاعات و آمار را جویا شدیم، همچنین به عنوان رسانه ملی مطالبات و سوالات مردم پیگیری می‌شود.

مدیر شبکه سلامت همچنین از انتشار اخبار، اطلاعات و آموزش های موثر در برنامه‌های دیگر همچون «ضربان»، «ایران فعال»، «صبح عالی» یاد کرد و افزود: «دوربین سلامت» نیز در گزارش های متعدد مطالبات مردم و شهروندان را پیگیری کرده و پاسخ مسئولان را به تصویر می‌کشد.

برخی از تولیدات شورای سیاست گذاری سلامت سازمان صداوسیما برای پیشگیری و شکست ویروس کرونا را اینجا می توانید مشاهد کنید.

ویدئوها

امتیاز شما