امروز سه شنبه  ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

نگاهی به عملکرد مدیر باشگاه پرسپولیس در جذب مربیان خارجی/ رادیو ورزش بررسی کرد

مشاهده ۳۰۱
۱۳۹۸/۱۲/۱۸- ۱۱:۰۲

برنامه «صبح و ورزش» رادیو ورزش، یکشنبه 18 اسفند، با مدیر سابق باشگاه پرسپولیس و مدیرعامل کنونی باشگاه پیکان، درباره علل ایجاد پرونده‌های اخیر این باشگاه گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، گرشاسبی، مدیر سابق باشگاه پرسپولیس و مدیرعامل کنونی باشگاه پیکان، در پاسخ به این پرسش که به نظر شما چرا آنقدر بحث شکایت و پرداخت غرامت در باشگاه پرسپولیس پیش می آید، تصریح کرد: زمانیکه بنده هم به عنوان مدیرعامل پرسپولیس شروع به فعالیت کردم، متأسفانه پرونده‌های زیادی داشتیم و در همه محکوم شده بودیم؛ از جمله پرونده ریزه اسپور ترکیه با رقم 800 هزار یورو، آنتونی گولچ با رقم 500 هزار دلار و ...

وی ادامه داد: برای این پرونده‌ها ضمن اینکه باید مبلغی جریمه می دادیم، هشتاد و پنج هزار و پانصد فرانک سوئیس به حساب این پرونده‌ها واریز شد. رقم های زیادی هم داخلی بود که اکثراً تسویه و توافق شدند. تنها 2،3 مورد باقی ماند که بحث دادگاهی هنوز به جمع بندی نرسیده بود. پرسپولیس در آن زمان تقریباً به مسیر عادی بازگشته بود.

مدیرعامل سابق پرسپولیس یادآور شد: با توجه به اینکه پرسپولیس در لیگ برتر، جام حذفی و سوپر جام عملکرد خوبی داشت و در فینال آسیایی حضور داشت، طبیعی بود یک سری پاداش هایی به قراردادهای بازیکنان اضافه شود. از طرفی وقتی تیمی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا صعود می‌کند، پاداش هایی به آن تعلق می‌گیرد؛ به طور مثال برای هر بردی 50 هزار دلار و هر مساوی 10 هزار دلار پاداش داده می‌شود.

آن سالی که ما به فینال آسیایی رفتیم رقم خوبی پاداش در اختیار پرسپولیس قرار گرفت. علی رغم آن قرارداد خوبی با حامی مالی تیم بسته شد. رقم قراردادی که با ایرانسل بسته شد، تقریباً 2.5 برابر سال قبل بود.  
گرشاسبی، در پاسخ به این سوال که شرایط به وجود آمده در پرسپولیس چقدر به مدیریت و چقدر به شرایط خاص فوتبال برمی‌گردد، عنوان کرد: دین و فرهنگمان این را به ما آموزش داده، همانطور که فردی را با احترام می آوریم، با احترام هم باید بدرقه کنیم. برانکو برای فوتبال ما و به خصوص برای پرسپولیس دیگر باید چکار می‌کرد که نکرد؟! به نظر من برانکو نقش بسیار مؤثری در بالا بردن کیفیت فوتبال کشورمان داشت. بنده خودم شاهد بودم که بسیاری از مربیان برای تمرین تیم از وی الگوبرداری می‌کردند. طبیعی است که با چنین فردی باید با رفاقت برخورد کرد و با دوستی جدا شد؛ چراکه اگر یک مربی خارجی بخواهد برای هدایت تیم ملی و یا دیگر تیم ها به ایران بیاید، قطعاً از برانکو نظرخواهی خواهد کرد.

برنامه صبح و ورزش با اجرای اکرامی و کارشناسی زاهدیان روی آنتن رفت. این برنامه هر روز به جز جمعه‌ها از ساعت ۶:۰۰ تا ۸:۳۰ از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می‌شود.

امتیاز شما