امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

عیدی شبکه رادیویی پیام و آوا به شنوندگان

مشاهده ۱۳۸۴
۱۳۹۸/۱۲/۱۹- ۱۰:۲۸

شبکه رادیویی پیام و آوا با تدارک ویژه ‌برنامه‌های متنوع  و جذاب، به استقبال سال نو می‌رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رادیو پیام با توجه به ساختار متفاوت در قالب برنامه‌سازی  و همچنین به‌عنوان رسانه مرجع در حوزه اطلاع رسانی در بخش رسانه‌های شنیداری ، با تهیه و پخش ویژه  برنامه‌های  متنوع و  جذاب به استقبال سال نو می‌رود.

«سال نو، حال نو» ویژه برنامه تحویل سال رادیو پیام است که از ساعت 6 تا 10صبح به‌صورت زنده به روی آنتن می‌رود. همچنین طبق سنوات گذشته برنامه‌های رادیو پیام از 1 تا 15 فروردین در بخش‌های صبحگاهی، نیمروزی، عصرگاهی، شامگاهی، شبانگاهی و سحرگاهی، با موضوع نوروز و بهار ، گردشگری ، محیط زیست ، آداب و رسوم اقوام ایرانی در شهرهای مختلف ، نوروز و بهار در ادب فارسی و ... پخش می‌شود.

ارتباط با مشهد مقدس، حرم حضرت معصومه(س)، حرم عبدالعظیم حسنی و شاه چراغ در بخش‌های اذان‌گاهی از دیگر برنامه‌های رادیو پیام  در ایام نوروز است.

یکی دیگر از ویژه برنامه‌های رادیو پیام در سال جدید پروژه 104 ثانیه‌ای است که تمام برنامه‌ها‌ی کوتاه با موضوعات مختلف در قالب 104 ثانیه تولید و پخش می‌شود. این برنامه‌ها در ایام نوروز با موضوع بهار و اطلاع‌رسانی‌های لازم در این ایام است.

رادیو پیام علاوه بر پخش برنامه‌های روتین با رویکرد نوروز و سال نو، برنامه‌هایی با عناوین «با رادیو پیام سلامت باشید»، «شما چه فکر می‌کنید» و اطلاع‌رسانی خبری و ارتباط با پلیس راه ، آتش نشانی ، اورژانس ، پلیس 110 و.. نیز در این ایام با موضوعات مختلف تهیه و پخش می‌کند.

همچنین در نوروز 99، برای اولین بار در رادیو پیام یک بخش 10 دقیقه‌ای با عنوان«ایران من» با هدف تعامل با رادیوی سایر استان‌های کشور برای اطلاع رسانی  از آخرین رویدادها و همچنین معرفی آداب ورسوم ، مکانهای گردشگری  طراحی شده است. این ارتباط  هر روز ساعت 10:30 با ارتباط استودیو به استودیو زنده با استان موردنظر  برقرار می‌شود.همزمان با پخش این برنامه از رادیو پیام، شبکه فضای مجازی و رادیو نمای شبکه هم عکس‌های آن استان به انضمام تصاویر ارسالی مخاطبان استان بانام و تصویر خودشان را پخش می‌کند.

رادیو نمای شبکه پیام و آوا هم از اواخر اسفند تا پایان  تعطیلات نوروزی، پویش«ایران زیبای من» را با هدف معرفی بناهای تاریخی و مکان‌های دیدنی کشور برگزار می‌کند. مخاطبان رادیو پیام و آوا در سراسر کشور می‌توانند تصویر خودشان به‌همراه تصاویر مکان‌های دیدنی و تاریخی شهر و دیار خود را برای پخش از رادیو تصویری پیام و آوا ارسال کرده و تصاویر ارسالی را با نام و تصویر خودشان در رادیو نما مشاهده کنند.

همچنین «ایران در سالی که گذشت» عنوان برنامه تولیدی است که به بررسی مهمترین رویدادهای سال 98 می‌پردازد.

با توجه به مناسبت‌های تقویمی در این ایام  همچون مبعث حضرت رسول اکرم(ص) ، ولادت امام حسین(ع)، ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع)، ولادت حضرت امام زین‌العابدین (ع)  و روز جمهوری اسلامی‌ به این مناسبتها به صورت ویژه پرداخته خواهد شد.

رادیو آوا هم علاوه بر پخش ویژه برنامه تحویل سال، در سایر بخش‌ها با پخش ترانه‌های نوروزی و مناسبتی در ایام نوروز همراه مخاطبان در سراسر کشور خواهد بود.

گفتنی است تولید برنامه«ترانه بهاری» با رویکرد بررسی ترانه‌های معروف بهاری و پخش صدای دست‌اندرکاران و عوامل سازنده آن در دستور کار رادیو آوا است.

امتیاز شما