امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

ماه نزول قرآن با امید

مشاهده ۸۲۲
۱۳۹۹/۰۲/۰۳- ۱۲:۳۹

شبکه امید در ماه رمضان، برنامه‎های متنوعی را برای مخاطبانان نوجوانش در نظر دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «به توان خدا» ویژه ماه مبارک رمضان در 30 قسمت 22 دقیقه و در سه نوبت بعد از اذان صبح،ظهر و مغرب از شبکه امید پخش می‌شود. این برنامه با محور احکام ویژه ماه مبارک رمضان،مسائل اخلاقی ویژه نوجوانان و پرسش های نوجوانان در حوزه سبک زندگی دینی با حضور آقایان حجه الاسلام ماندگاری، حجه الاسلام رضا جوان آراسته ، حجت‎الاسلام مهدی کرمی و حجت‎الاسلام شاکری تولید و پخش می‎شود. اجرای این برنامه را سید محمدصادق تربتیان و تهیه‎کنندگی آن را آقایان سید عبدالمجید رکنی و جواد بیک محمدی بر عهده دارند.

برنامه «فصل امتحان» با توجه به نزدیک شدن فصل امتحانات و پایان سال تحصیلی و نظر به تعطیلی مدارس در ماه‌های اخیر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مرور سریع دروس دانش آموزان مقاطع هفتم تا دوازدهم که مخاطبان اصلی شبکه هستند در چیدمان برنامه‌های ماه مبارک شبکه امید گنجانده شده است. با توجه به طولانی بودن روزها برای روزه دارن نوجوان و احتمال افت کیفیت آموزش در طول روز، پخش اصلی برنامه فصل امتحان هر شب از ساعت 24 تا 3 بامداد در جدول شبکه امید جانمایی شده است. در هر برنامه 6 بخش نیم ساعته ویژه مرور دورس تدارک دیده شده است که مابین این بخش‎ها نیز انیمیشن‌های کوتاه برای رفع خستگی و نکات ویژه درس خواندن در ایام تعطیلی مدارس به مخاطبان شبکه ارائه می‎شود.همچنین جدول دروس برنامه‎ریزی شده به صورت هفتگی برای برنامه‎ریزی بهتر مخاطبان اعلام می‎شود. باز پخش این برنامه نیز هر روز از ساعت 9 تا 12 روی آنتن می‎رود. این برنامه به تهیه‎کنندگی آقای سعید شهبازی است و اجرای زهرا خرمند نیک از این شبکه پخش می‎شود.

«راز جزیره» به عنوان یکی از مسابقات تعاملی و جذاب شبکه امید با توجه به اوقات فراغت نوجوانان در این ایام، پس از وقفه ای چند ماهه مجددا هر روز در ماه مبارک رمضان از ساعت 17 تا 18 روی آنتن شبکه امید می‎رود. متقاضیان حضور در این مسابقه با ارسال درخواست به شماره پیامکی شبکه امید در نوبت شرکت قرار می‎گیرند و سپس در رقابت با یکدیگر اطلاعات درسی، عمومی و معارفی خود را محک می‎زنند. تهیه‌کنندگی این برنامه را عبدالوهاب عالمی و اجرای آن را پرهام عمرانی و نیما دلاوری بر عهده دارند.

برنامه «فیلمستون» هرروز یک فیلم سینمایی ویژه نوجوانان را بررسی می‎کند و اطلاعات جالب را درباره فیلم به مخاطبان منتقل می‌کند و پس از آن مخاطبان می توانند فیلم بررسی شده را از شبکه مشاهده کنند. این برنامه هر روز ساعت 17:45 از شبکه امید پخش می‎شود. تولید این مجموعه کاری از گروه تامین شبکه امید است و سینا هوشمندی نژاد مجری آن است.

در ایام ماه مبارک رمضان همانند سال های گذشته نوجوانان می توانند هرروز از حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) شاهد برنامه ترتیل خوانی نیم جزء قرآن کریم باشند و با آن همراه شوند تا از ثواب قرائت قرآن کریم در این روزهای ماه خدا بهره مند باشند.«ایوان آیینه» عنوان این برنامه است و به‎همت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) تولید می‎شود.

امتیاز شما

برچسب‌ها: