امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

تدارک پنجاه هزار دقیقه برنامه رمضانی در صداوسیمای خراسان رضوی

مشاهده ۸۷۰
۱۳۹۹/۰۲/۰۴- ۰۹:۱۲

پنجاه هزار دقیقه برنامه در صداوسیمای خراسان رضوی، برای ضیافت ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه‎های رمضانی صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، با هدف همراهی هرچه بیشتر با روزه‎داران و برآوردن نیاز شبکه‌های مختلف سراسری و مراکز استان‎ها، برای پخش از صدا، سیما، رادیو سراسری زیارت، رادیو دری و فضای مجازی آماده شده است.

سیما
امسال مراسم جزء‌خوانی و ترتیل کلام‌الله مجید از حرم امام رضا علیه السلام با حضور قاریان صاحب سبک  به‌صورت زنده و بدون حضور زائران و مجاوران از سیمای خراسان رضوی و دیگر شبکه‌های سراسری و استانی به صورت روزانه پخش می‎شود.

همچنین  با توجه به اهمیت تدبر در قرآن و مفاهیم آن، امسال برنامه تفسیر قرآن سوره محمد (ص) با حضور حضرت آیت‌لله علم‎الهدی، امام جمعه مشهد مقدس به تهیه‎کنندگی عبدالرزاق رمضان‎نژاد، از سیمای خراسان رضوی تولید و روی آنتن می‎رود.

سیمای استانی خراسان رضوی، برنامه‌های احیا در حرم رضوی در 3 شب قدر به مدت 240 دقیقه، تمام مراسم، از جمله قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانی، مداحی و مراسم احیاء و قرآن سر گرفتن را به‌طور کامل پوشش می‌دهد.

«سفره‌های همدلی» نیز عنوان ویژه برنامه جذاب و متنوع دیگر این سیمای استانی است که در 30 قسمت 120 دقیقه ای و به صورت زنده پخش می‌شود. این برنامه با بخش‎های متنوعی از جمله  افطاری ساده، مباحث معارفی و اخلاقی، انعکاس دلنوشته‌های روزه‎داران، ارتباط با سایر شهرها، آداب و رسوم مرتبط با روزه‎داری، ارتباط با حرم مطهر، تفسیر نهج‎البلاغه و قرآن به تهیه‎کنندگی علی محمد کاظمیان‎پور و اجرای مهدی مقدم روی آنتن می‎رود.

همچنین برنامه «بهار مهربانی» عنوان ویژه برنامه سحرگاهی سیمای خراسان رضوی است که در 30 قسمت 110 دقیقه‎ای شامل بخش‎های متنوعی از جمله مباحث کارشناسی، سخن بزرگان و دعای ابوحمزه به تهیه‎کنندگی محمدرضا امیری میهمان خانه‌های علاقه‎مندان می‎شود.

صدا

«نسیم سحری» نیز عنوان برنامه سحرگاهی رادیو مشهد است که به‎طور زنده و هر سحر به مدت 110 دقیقه با بخش‎های متنوع به تهیه‎کنندگی رضا سلیمانی و نویسندگی مهدی میری مقدم و جمیله توکلی از صدای مرکز خراسان رضوی پخش می‌شود. تلاوت قرآن، گزارش از حرم مطهر رضوی، آشنایی با آداب و رسوم مردم خراسان رضوی در سحرهای ماه مبارک رمضان، قرائت ادعیه، ترجمه فرازهایی از دعای ابو حمزه ثمالی، اعلام لحظه اذان صبح به افق مراکز شهرستانهای خراسان رضوی، پخش دعای سحر، اذان و نماز صبح، پخش دعای روزهای ماه مبارک رمضان، دعای عهد از جمله بخش‎های متنوع این برنامه معنوی است.

«صدای ربنا» هم عنوان ویژه برنامه افطار صدای خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان است که به‎صورت زنده از حرم حضرت رضا علیه السلام روی آنتن می‎رود. این برنامه نیز  دارای بخش‎های جذابی همچون نمایش، آداب و رسوم اقوام مختلف در ماه مبارک رمضان، گزارش از استان‎ها، قرائت کلام‌الله مجید و اذان و همچنین انعکاس برنامه‌های حرم مطهر حضرت رضا علیه السلام است.

برنامه «بهشت اجابت» هرشب به‎مدت 150 دقیقه و با اجرای میثم مسرور به‎صورت زنده پخش می‎شود و ویژه برنامه «نسیم وصل» نیز هر شب ضمن شرح دعای افتتاح ،مخاطبان را میهمان این دعا می‎کند. این برنامه به تهیه‎کنندگی محمد گلگونی هرشب به‎صورت زنده و از حرم حضرت رضا علیه السلام از  ساعت 22 تا 22 و 55 دقیقه و با کارشناسی حجت‎الاسلام دکتر رضایی پخش می‎شود.

رادیو زیارت

«مراسم ویژه شب‌های احیا» در رادیو زیارت نیز  از جمله نقاط عطف ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان است که باتوجه به برگزاری مراسم احیاء بدون حضور مردم در حرم‌ها و بقاء متبرک، اقدام به پخش کامل مراسم این شب‌ها از حرم حضرت رضا علیه السلام می‌کند. این برنامه‌ها از ساعت 21 تا 1 بامداد به‌صورت زنده پخش می‎شود.

همچنین «نسیم بهشت» عنوان برنامه ویژه سحرگاهی شبکه زیارت است که  به‎صورت زنده اجرا می‎شود. این برنامه با توجه به زمان متغیر اذان صبح در ماه مبارک رمضان، از 45 دقیقه پیش از اذان آغاز و به ارائه سبک زندگی اسلامی‌با کارشناسی دکترصادقیان می‌پردازد.

«صحن خانواده» عنوان ویژه برنامه ظهرگاهی شبکه زیارت به تهیه‎کنندگی طیبه تناکی است که با بهره‎گیری از مباحث جذاب و متنوع، موضوع مبتلا به این ایام را با پوشش دو پویش «#مثل_مسجد» و «#خانه_ات_آباد» به‎صورت زنده دنبال می‌کند. «صحن خانواده» همه روزه از ساعت 11 تا 13 به‎مدت 130 دقیقه پخش می‌شود.

«بشارت» نام مسابقه جذاب و آموزشی قرآنی است که ضمن آموزش روخوانی و روان خوانی و مفاهیم قرآنی، مسابقه‎ای جذاب را به‎صورت تلفنی بین مخاطبان و شنوندگان برنامه برگزار می‌کند. این برنامه همه روزه از ساعت ۱۷:۱۵ تا ۱۸، به‎مدت 45 دقیقه برای کلیه گروه‎های سنی به‎ویژه نوجوانان و جوانان پخش می‌شود.

«قرائت ترتیل قرآن مجید» همه روزه در دو بخش بعد از اذان صبح و همچنین ساعت ۱۴:۴۵، به‎صورت زنده از حرم حضرت رضا علیه السلام پلی است از آستان آن حضرت به درگاه الهی و جلا بخش دل‌های مشتاقان و «به وقت لبخند» هم برنامه جذاب و متفاوت دیگری است از رادیو زیارت که درخصوص راه‎های شاد زیستن مومنانه و لذت در کنارهم بودن به وسعت خانه‌های ایران اسلامی‌ با بهره گیری از نظرات کارشناسان فرهنگی، «پویش #به_وقت_لبخند» را ترویج می‌کند. این برنامه شاد و جذاب هر روز به‎مدت 10 دقیقه از ساعت 18 پخش می‎شود.

همچنین برنامه‌های «بهارخوان»، «به رنگ خدا»، «درس‎هایی از قرآن»، «یک آیه یک نکته»، «یک آیه یک قصه»، «آشنایی با سوره‌ها»، «آشنایی با جزءها»، «مدیریت در قرآن»، «راه نامه نهج‎البلاغه»، «صحیفه سجادیه» و ادعیه‌های مربوط و مناسب ایام ماه مبارک رمضان همچون «دعای ابوحمزه ثمالی»، «مناجات حضرت علی علیه السلام» و «دعای هر روز ماه مبارک رمضان» و نمایش‌های مذهبی از دیگر برنامه‌هایی است که در فواصل مختلف از رادیو سراسری زیارت پخش می‎شود.

رادیو دری برون مرزی

«سفره کرم» نام برنامه 40 دقیقه‎ای ویژه افطارهای ماه مبارک رمضان است. همچنین «نجواهای رمضانی»به مدت 10 دقیقه، ترتیل قرآن کریم، ویژه برنامه رمضانی در وادی نور، برنامه ضربان ( با موضوع مراقبت های بهداشتی و سلامت ) از ویژه برنامه‌های رادیو دری برون مرزی صداوسیمای خراسان رضوی در ماه ضیافت الله است.

فضای مجازی

معاونت فضای مجازی خراسان رضوی نیز در استقبال از ماه مبارک رمضان، 100 عکس نوشته، 20 پوستر، 10 اینفوگرافی، 4 نماهنگ، پویش رمضان، 20 کلیپ و ویدیو، بازتولید 100 ویدیو کوتاه به همراه 16 موشن گرافیک، 20 پادکست به همراه نشر حداقل 1500 مطلب شامل خبر، متن، ادعیه، مناجات، و سایر مطالب مرتبط با ماه مبارک رمضان در کانال ها و سایت ها بارگذاری می‎کند.

امتیاز شما