امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

#162 میزبان سمسارزاده و قدوسیان؛ «صبح جمعه با شما» برای مردم

مشاهده ۱۲۵۹
۱۳۹۹/۰۲/۱۸- ۱۸:۴۳

«صبح جمعه با شما» در ایام کرونا هم روی آنتن رفت؛ اما با رعایت اصول بهداشتی و در اولویت قرار دادن سلامتی هنرمندان. این را تهیه کننده این برنامه رادیویی گفت و اشک‌ها و لبخندهای این کار مردم‌پسند را ترسیم کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه زنده #162 بر بستر فضای مجازی فعالیت خود را در دوران شیوع کرونا ویروس آغاز کرد. در این قسمت از برنامه زنده اینستاگرام به بهانه 80 سالگی رادیو به سراغ آقایان «ساجد قدوسیان» تهیه کننده برنامه رادیویی «صبح جمعه با شما» و هنرمند پیش کسوت و با اخلاق «اصغر سمسارزاده» رفت.

«احسان ناظم بکایی»، منتقد سینما و تلویزیون اجرای این برنامه زنده اینستاگرامی را بر عهده داشت. قدوسیان در ابتدا من‌باب مزاح از #162 که رادیو را دید تشکر کرد. سمسارزاده هم با همان گویش طنازانه و طنز گونه‌اش از این که به موقع به این برنامه زنده دعوت شده، تشکر کرد و گفت که «صبح جمعه با شما» قبل از شیوع کرونا ویروس حدود 15 میلیون شنونده داشت و اکنون حدس می‌زنم حدود دو برابر شده است و خیلی خوشحالم که با این شنوندگان صحبت می‌کنیم.

سمسارزاده با اشاره به حس و حال خود از حضور در برنامه پر شنونده «صبح جمعه با شما» توضیح می‌دهد: حدود 37 سال است که در این برنامه خدمت می‌کنم و یکی از بزرگ‌ترین افتخاراتم حضور در رادیو است، به خصوص در شرایط شیوع کرونا که در خدمت مردم هستم و آنچه دوست دارند بشنوند، می‌گوییم؛ به همین دلیل برنامه ما پرشنونده و پر مخاطب است. «صبح جمعه با شما» پل ارتباطی بین مردم و دولت است و حرف دل مردم در قالب طنز بیان می‌کنیم.

 قدوسیان در پاسخ به این پرسش مجری برنامه که آیا تصورش را می‌کرد روزی تهیه کننده رادیو شود، گفت: در دوران نوجوانی اصلا فکرش را نمی‌کردم که تهیه کننده رادیو شوم. تحصیل کرده رشته تئاتر هستم و خیلی اتفاقی وارد رادیو و برنامه «صبح جمعه با شما» شدم و امیدوارم از پس این مسئولیتی که بر گردنم گذاشته شده بر آمده باشم.

به گفته این تهیه کننده جوان و خوش فکر، برنامه «صبح جمعه با شما» برند و مشخصه‌های خود را دارد و او هم آن پیشنه و دیرینه را حفظ کردم و فقط برای جذب شنونده جدید علاوه بر به روز کردن بحث محتوا یک سری گوینده جوان را وارد برنامه کردیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه «صبح جمعه با شما» با توجه به گسترش فضای مجازی و شبکه‌های متعدد رادیویی و تلویزیونی به سه دلیل توانسته بین دیگر برنامه‌ها قد علم کنند و مخاطب داشته باشد، عنوان کرد: یکی از دلایل این است که مخاطب جنس و سبک این برنامه را دوست دارد، دوم این که هنرمندان از جان مایه می‌گذارند و نکته سوم این است که برنامه ما همیشه سعی کرده حرف مردم را بزند. ما پیامک‌های بسیاری در هر برنامه داریم و سعی می‌کنیم محتوای نمایش‌ها و طنز آهنگ‌های برنامه از بین پیامک‌ها و خواسته‌های مردم استخراج شود.

قدوسیان از اینکه برنامه‌اش را نقد کنند، رضایت دارد و توضیح داد: در مدت 5-6 سالی که برنامه را اجرا می‌کنم سعی می‌کنیم از نقدها در راستای ارتقای برنامه استفاده کنیم.

وی درباره شرایط ضبط برنامه در دوران شیوع کرونا ویروس هم افزود: خانوده «صبح جمعه با شما» حدود 50 نفر هستند و ما تا 8 اسفندسال گذشته در بین مردم در یکی از تالار‌ها برنامه را ضبط می‌کردیم و از آن به بعد بدون تماشاگر و در داخل استودیو و تقسیم تعداد همکاران برای ضبط کار را پیش می‌بریم یعنی اپیزود اپیزود ضبط می‌کنیم. البته کار سخت‌تر شده، اما سلامتی مهم‌تر است.

اصغر سمسارزاده متولد 1319 و هم سن رادیو است و به تازگی این رسانه قدیمی و پرمخاطب پا به 80 سالگی‌اش گذاشته است. این هنرمند پر انرژی هم در ادامه این برنامه زنده یادی از زنده یاد «منوچهر نوذری» کرد و گفت: زنده یاد نوذری با سن کم قدم جای بزرگان این حرفه گذاشت و کارش را درست انجام داد.

وی گفت: به عشق مردم و برای مردم کار می‌کنم و آن‌ها و لبخندشان برای ما اهمیت دارد و مشکلات‌شان را آن قدر مطرح می‌کنیم تا رفع شود و دستمزد برای ما اهمیت ندارد.

سمسارزاده که علاوه بر رادیو، بازیگر پیش کسوت تئاتر، سینما و تلویزیون نیز است، از بازخورد‌های خوب برنامه بین مردم گفت و ادامه داد: مردم 80 سال است با رادیو و 50 سال با «صبح جمعه با شما» انس گرفته اند.

قدوسیان نیز در ادامه به تفاوت تهیه کنندگی در رادیو با سینما و تلویزیون اشاره کرد: تهیه کنندگی در رادیو به معنی برنامه سازی است یعنی از صفر تا صد برنامه را تدوین و طراحی می‌کند، با بازیگران، گویندگان و نویسندگان در ارتباط است و در کل مدیریت، طراحی و شکل گیری برنامه بر عهده اوست.

سمسارزاده در پایان این برنامه زنده اینستاگرام افزود: مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا این اپیدمی را پشت سر بگذاریم. هم چنین دست پزشکان و پرستاران را می‌بوسم و از زحمات‌شان تشکر می‌کنم.

قدوسیان هم در پایان از همه دوستانی که کمک کردند تا «صبح جمعه با شما» شکل بگیرد و مردمی‌که آن‌ها را حمایت کردند تشکر کرد و گفت: ما میراث دار افرادی هستیم که سالیان سال برای ما خاطره‌سازی کردند و امیدوارم پرچم برنامه ما هم چنان بالا باشد و مردم همچنان مخاطب ما باشند و مسئولان هم صعه سدر داشته باشند و راحت‌تر بگذارند تا ما حرف مردم را بزنیم.

#162 برنامه‌ای است که روابط عمومی رسانه ملی تدارک دیده تا در این روزهای کرونایی به شیوه راحت‌تری با اصحاب فرهنگ و هنر گفتوگوی مستقیمی داشته باشد و در اختیار مخاطبان قرار دهد.

ویدئوها

امتیاز شما