امروز يك شنبه  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

رادیو تاجیکی و دیپلماسی عمومی ایران در آسیای مرکزی در بحران کرونا

مشاهده ۳۰۲
۱۳۹۹/۰۲/۲۳- ۱۱:۰۵

رادیو تاجیکی معاونت برون‎مرزی با توجه به شیوع بیماری کرونا با پیام‎رسانی به‎موقع و ایفای نقش در دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران در منطقه آسیای مرکزی و بخصوص کشور تاجیکستان، به رسالت خود به خوبی عمل کرد.

به گزارش روابط عممومی رسانه ملی، رادیو تاجیکی برون‎مرزی در تداوم رسالت پیام‎رسانی به موقع و ایفای نقش در دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران در منطقه آسیای مرکزی و بخصوص کشور فارس زبان تاجیکستان، هم‎زمان با بروز بحران کرونا نقش برجسته‎ای در تعاملات انسانی جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان ایفا می‌کند.
مختار فرزادی، مدیر رادیو تاجیکی برون مرزی گفت: در پی شیوع بیماری کرونا در تاجیکستان و با توجه به امکانات محدود و نامناسب پزشکی و بهداشتی این کشور برای مقابله با بیماری کرونا، رادیو تاجیکی برون‎مرزی حسب وظیفه و رسالت ایرانی- اسلامی خود به جریان‎سازی برای کمک به مردم کشور دوست و برادر و هم‎زبان تاجیکستان کرد تا برادران مسلمان و هم زبان در تاجیکستان نیز از کمک‎های مومنانه ایرانی‌ها بهره‎مند شوند.
فرزادی افزود: مقامات پزشکی و بهداشتی جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه‌هایی با رادیو تاجیکی ضمن تشریح موفقیت‎های نظام درمانی ایران در مقابله با کرونا، آمادگی کشورمان برای ارسال کمک‎های بهداشتی و تخصصی پزشکی به تاجیکستان و سایر کشورهای آسیای مرکزی را اعلام کردند. این مصاحبه‌ها چند نوبت از بخش‎های مختلف رادیو تاجیکی برون‎مرزی پخش شد و در سایت‎های این رادیو که به رسم‎الخط‎های فارسی و کریل فعالیت می‌کنند، بارگذاری شد.
پس از این فضاسازی مثبت رسانه‎ای به همت رادیو تاجیکی ایران، امامعلی رحمان، رئیس جمهوری تاجیکستان در تماس تلفنی با دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران رسما از کشورمان برای کمک به مقابله با کرونا در تاجیکستان درخواست کرد و درپی آن در خصوص اعزام یک فروند هواپیمای حامل تجهیزات پزشکی و متخصصان ایرانی به تاجیکستان تصمیم‎گیری شد.
مختار فرزادی افزود: در دوره بروز بحران کرونا که آسیای مرکزی را نیز درنوردیده است، رادیو تاجیکی برون‎مرزی که در تاجیکستان با نام «رادیو خراسان» شهرت دارد، از منابع معتبر و قابل اعتماد خبری در خصوص این بحران برای مردم تاجیکستان بوده است. به نحوی که اخبار سایت رادیو تاجیکی در خصوص بحران کرونا از پربازدیدترین خبرها بوده است. به عنوان مثال دو خبر مربوط به درخواست معاون نخست وزیر تاجیکستان برای تشدید قرنطینه در استان ختلان و خبر مربوط به آمار مبتلایان و کاهش آمار فوتی‌های کرونا در ایران که در روزهای اخیر در سایت رادیو تاجیکی منتشر شدند، رکورد بازدید را با چندین هزار بازدید زده که برای جامعه مخاطب نسبتا کم جمعیتی مثل تاجیکستان آمار بالایی است. همچنین به علت اعتبار خوب سایت رادیو تاجیکی، اخبار این سایت در خبرگزاری‌های معتبری چون اسپوتنیک روسیه نیز بازنشر می‌شوند.

امتیاز شما