امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

مراسم احیای شب‌های قدر از رادیو فرهنگ

مشاهده ۵۶۳
۱۳۹۹/۰۲/۲۴- ۰۳:۵۹

شبکه رادیویی فرهنگ در برنامه «تازه برات» با انعکاس مراسم احیای شب‌های قدر از حرم مطهر شاهچراغ احمد بن موسی(ع) و حرم امام رضا(ع)، با شب زنده داران همراه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه‌برنامه «تازه برات» در شب 21 ماه رمضان ساعت 23، در ارتباط با حرم شاهچراغ(ع) با حاج مهدی سماواتی همراه می‌شود و در ادامه شنوندگان می‌توانند درباره فضایل شب بیست و یکم  و مرثیه‌ای بر شهادت مولی الموحدین، علی(ع) سخنان آیت الله جوادی‌آملی را بشنوند. در این شب در  فواصل مختلف با سایر آستان‌های مقدس ارتباط برقرر شده و حال و هوای شب زنده داران و عزاداران شهادت امام علی(ع) گزارش می‌شود.

همچنین برنامه «تازه برات» در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و سومین شب قدر، مراسم احیای حرم مطهر رضوی را پوشش می‌دهد. در این شب دعای جوشن کبیر با نوای حجت‌الاسلام شجاع و ذاکر اهل بیت علیهم السلام مهدی نیکبخت پخش می‌شود و در این مراسم، فراز مخصوص امام رضا(ع) در مراسم قرآن به سر گرفتن توسط  سیدجعفر ماهرخسار قرائت می‌شود و مراثی‌خوانی محسن فرهمند، بخش دیگری است که شب زنده داران می‌شنوند و در بخش سخنرانی نیز با سخنان ارزشمند حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا همراه می‌شویم.

گفتنی است پس از مراسم احیاء، برنامه زنده «تازه برات» با موضوع  شرح چگونگی دعا و زبان دعا و نگاهی به ادعیه رمضان ادامه دارد.

 برنامه تازه برات» تا 28 اردیبهشت هرشب از ساعت 23 تا 2 بامداد روی موج اف ام ردیف 106مگاهرتز و موج ای ام ردیف 585 کیلوهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما