امروز يك شنبه  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

از انگل کره جنوبی تا پلکان اکبر رادی در تماشاخانه

مشاهده ۴۱۲
۱۳۹۹/۰۲/۲۷- ۰۱:۴۰

رادیو فرهنگ 27 اردیبهشت در مجله فرهنگی- هنری«تماشاخانه»، فیلم «انگل» محصول 2019 کره جنوبی و نمایشنامه «پلکان» نوشته اکبر رادی را معرفی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «تماشاخانه» مجله رادیویی فرهنگی و هنری است که در بخش‌های متنوع رویدادهای تئاتر و سینما را معرفی و بررسی می‌کند. در آیتم گیشه برنامه فیلم سینمایی«انگل» با همراهی مصطفی محمودی، منتقد سینما معرفی و نقد می‌شود. این فیلم محصول کره جنوبی در ژانر کمدی سیاه، به نویسندگی و کارگردانی بونگ جون-هو است که در سال ۲۰۱۹ برنده نخل طلای جشنواره کن شد.  انگل برای نخستین‌بار، نامزد جایزه بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه، بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان در هفتاد و هفتمین مراسم گلدن گلوب در سال ۲۰۲۰ شد و توانست جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان را از آن خود کند، این فیلم همچنین نامزد دریافت شش جایزه در آکادمی اسکار بود که از بین آنها برنده جوایز بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم، بهترین فیلم بین‌المللی و بهترین کارگردان شد.

در بخش بلیط برنامه نیز تماشاخانه سنگلج یکی از قدیمی‌ترین سالن‌های نمایش تهران که در اوایل دهه ۱۳۴۰ توسط مهندس بابائیان ساخته شد و در مهرماه سال ۱۳۴۴ آغاز به کار کرد، معرفی می‌شود و آیتم سالن انتظار نیز به معرفی نمایشنامه«پلکان» نوشته اکبر رادی می‌پردازد.

برنامه «تماشاخانه» به تهیه‌کنندگی پرویز جمالی، شنبه‌ها ساعت 16 به مدت 30 دقیقه روی آنتن رادیو فرهنگ می‌رود.

امتیاز شما