امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

تورنا2 در تماشاخانه رادیو فرهنگ

مشاهده ۴۳۵
۱۳۹۹/۰۳/۰۳- ۰۹:۱۸

مجله فرهنگی- هنری«تماشاخانه» رادیو فرهنگ امروز 3 خرداد، به معرفی و بررسی فیلم«تورنا2» ساخته سیدجواد هاشمی می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در آیتم گیشه«تماشاخانه» امروز فیلم سینمایی«تورنادو» با هنرمندی اکبر عبدی، کامران تفتی، بهنوش بختیاری، الناز حبیبی، ارسلان قاسمی، عباس جمشیدی و .... معرفی می‌شود. این فیلم به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی سیدجواد هاشمی، داستان پروفسوری را روایت می‌کند که موفق به ساخت یک رستوران شده است. رستورانی که در نهایت به یک سفینه تبدیل می‌شود. حال با ورود چهار نوجوان به قصه و با شیطنت آنان، این سفینه مقداری زودتر از موعد به پرواز درمی‌آید. سفینه در نهایت به فضا رفته و در یک سرزمین ناشناخته فرود می آید.

در بخش «بلیط» برنامه هم اپرای سیدنی استرالیا معرفی می‌شود، خانه اپرای سیدنی (Sydney Opera House) از بناهای مشهور و یکی از مهم‌ترین مراکز هنرهای نمایشی در دنیا، در ایالت نیو ولز جنوبی کشور استرالیا، در شهر بندری سیدنی و در نزدیکی پل بندرگاه واقع شده است و یکی از مشهور‌ترین و خلاقانه‌ترین سازه‌های ساخته شده توسط بشر در سراسر دنیا محسوب می‌شود که در عین حال، یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری کشور استرالیا نیز هست.

همچنین در آیتم سالن انتظار برنامه«تماشاخانه»، نمایشنامه«مهمان‌سرای دو دنیا» نوشته اریک امانوئل اشمیت معرفی می‌شود. شنوندگان «تماشاخانه » در پرده اول با محمدعلی مومنی همراه شده و تازه ترین خبرهای حوزه تئاتر را می‌شنوند و در پرده آخر نیز تازه ترین و آخرین خبرهای حوزه سینما رسانی می‌شود. همچنین بخش «روبروی صحنه»  این هفته به معرفی سبک رئالیسم در نمایش اختصاص دارد.

 برنامه «تماشاخانه» به تهیه‌کنندگی پرویز جمالی، شنبه‌ها ساعت 16 به مدت 30 دقیقه روی آنتن رادیو فرهنگ می‌رود.

 

 

امتیاز شما