امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

آغاز رسمی‌ پیش‎تولید سریال ملی سنجر خان

مشاهده ۵۵۵
۱۳۹۹/۰۳/۱۰- ۱۰:۲۳

رئیس مرکز سیمای استان‌های رسانه ملی در مراسم آغاز به‎کار پیش تولید سریال ملی «سنجر خان» که در موزه مردم‎شناسی سنندج برگزار شد گفت؛ باید از ظرفیت بالای فرهنگی کردستان در ساخت این سریال ملی استفاده شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، فاطمی افزود: با توصیه‌ها و تاکید رهبر معظم انقلاب سریال‌های فاخر درباره‌ مفاخر اقوام مختلف کشور در دست ساخت است و در این خصوص، سال گذشته ۲۴۰ قسمت سریال فاخر از جمله سریال‌های جلال و بانوی سردار روی آنتن ملی پخش شد.
وی گفت: امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ خورشیدی بتوانیم سریال‌های فاخر «سنجر خان»، امیرنظام گروسی و مستوره‌ اردلان که از مفاخر کرد‌ها و ایران هستند را به سرانجام برسانیم.
استاندار کردستان نیز در این مراسم گفت: قهرمانانی نظیر سنجرخان و دیگر نام‎آوران ایران و کردستان باید در قالب سریال و برنامه‌های سینمایی و تولیدات رسانه ملی به مردم معرفی شوند تا مردم با رشادت‌ها و تاثیرات آن‌ها در تاریخ این مرز و بوم بیشتر آشنا شوند.
وی تاکید کرد: همه هزینه‌های ضروری برای تولید این سریال فاخر پیش‌بینی شده و از این نظر هیچگونه مشکلی نداریم. محمد حسین لطیفی کارگردان سریال فاخر «سنجر خان» هم در این مراسم وعده داد که اگر پیش تولید این سریال در مدت سه تا چهار ماه آینده به انجام برسد فیلم‌برداری و تولید سریال «سنجر خان» ۶ تا ۸ ماه بیشتر طول نمی‎کشد. وی افزود: فیلم «سنجر خان» باید در ابعاد بین‎المللی ساخته شود تا بتوان شخصیت این بزرگ مرد کرد را به خوبی به تمامی مردم مناطق کردنشین دنیا معرفی کرد. فیلم‎نامه این سریال با تلاش مرحوم ضیاءالدین دری تهیه شده است.
تهیه‎کنندگی و نظارت کیفی این سریال نیز به ترتیب برعهده‌ی حسین جلالی و دکتر قطب الدین صادقی از هنرمندان مطرح کرده است.
سنجر خان وزیری ملقب به سردار اکرم پس از مبارازات بی وقفه در مقابل تجاوزگری‌های روس و انگلیس در ایران، با دسیسه انگلیسی‌ها در سال ۱۲۹۵ خورسیدی در روز عاشورا به درجه رفیع شهادت رسید.

امتیاز شما