امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

اعلام آمادگی صداوسیمای استان زنجان برای تعامل موثر با بانک قرض‎الحسنه مهر ایران

مشاهده ۷۱۱
۱۳۹۹/۰۳/۱۲- ۰۸:۱۰

مدیرکل مرکز در دیدار با سرپرست شعب بانک مهر ایران استان زنجان، بانکداری اسلامی را بهترین رویکرد و یکی از مهم‎ترین مولفه‌های موثر در توسعه اقتصاد اسلامی و تحقق جهش تولید دانست.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل مرکز در دیدار با سرپرست شعب بانک مهر ایران استان زنجان، بانکداری اسلامی را بهترین رویکرد و یکی از مهم‎ترین مولفه‌های موثر در توسعه اقتصاد اسلامی و تحقق جهش تولید دانست و گفت: بانکداری اسلامی‌، با بهبود فضای کسب و کار و درگیر کردن بخش واقعی اقتصاد می‎تواند بسترساز اقتصاد مقاومتی و جهش تولید باشد که در سال‎های اخیر همواره با تأکید فراوان مقام معظم رهبری همراه بوده است.

لطیفی اظهار داشت: تحقق  امر تولید و اشتغال در گرو تعامل نظام بانکی با تولیدکنندگان و آحاد مردم است و نباید یک جوان به‎علت پیچ و خم دریافت وامی اندک، دچار یاس و سرخوردگی و بدبینی شود.

مدیرکل مرکز با اشاره به نقش و تأثیرگذاری رسانه در فرهنگ‎سازی و ترویج جایگاه و اهمیت امر قرض الحسنه در دین مبین اسلام، بر عزم جدی رسانه استانی بر گسترش این مفهوم ناب اقتصادی، تأکید کرد.

لطیفی در ادامه تعاملات و همکاری‌های فی مابین را خوب ارزیابی کرد و گفت: صداوسیمای مرکز استان آمادگی دارد با مشارکت بیشتر این بانک و کمک در جلب مشارکت واحدهای بزرگ و مهم صنعتی استان با بانک قرض‎الحسنه مهر زنجان باهدف تولید بیشتر و اشتغال‎زایی در استان، برنامه‌های متنوعی را تولید و پخش کند.

 در ادامه این جلسه سرپرست شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز ضمن تشکر از همکاری و تعامل سازنده صداوسیما؛ بانک قرض الحسنه مهر ایران را به عنوان نخستین بانک تخصصی قرض الحسنه در کشور معرفی و  عملکرد و خدمات ارائه شده را بر مبنای اصل قرض الحسنه در این بانک تشریح کرد.

خانمحمدی تصریح کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی فعلی، تبیین فرهنگ و سنت قرض‎الحسنه می‎تواند گره‎گشای بسیاری از مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باشد از این رو او، نقش رسانه استانی را در این خصوص بسیار مهم و تأثیرگذار توصیف کرد و آمادگی این بانک را برای گسترش تعاملات با صداوسیمای استان به عنوان رسانه‎ای تأثیرگذار و پرمخاطب باهدف تبیین و گسترس سنت نیکوی قرض الحسنه‎، اعلام کرد.

وی لازمه رفع مشکلات، عبور از بحران‌های ناشی از تحریم ظالمانه دشمن و توسعه کسب و کار و اقتصاد را همراهی رسانه‌ها به‎ویژه صداوسیما با نظام بانکی به منظور افزایش آگاهی عمومی در ارتباط با هدایت سرمایه‌ها و نقدینگی به سمت تولید دانست.

خانمحمدی درادامه این نشست، ضمن تشریح خدمات و طرح‎های تسهیلاتی قرض الحسنه، گزارشی از عملکرد بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه‌های مسئولیت‎های اجتماعی ارائه و بر تقویت زمینه همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

امتیاز شما