امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در صدا‌وسیمای خراسان رضوی

مشاهده ۵۲۵
۱۳۹۹/۰۳/۱۲- ۱۳:۵۹

در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد، صداوسیمای خراسان رضوی برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه تلویزیونی«صبح خراسانی» به تهیه‌کنندگی محسن وکیلی، 14 و 15 خرداد به موضوع رحلت امام(ره) و مبارزات مردم ایران در 15 خرداد و بزرگداشت این روز می‌پردازد. «شب شرقی» به تهیه‌کنندگی محسن ناطقی، عنوان ویژه برنامه شبانگاهی سیمای خراسان رضوی است که 14 خرداد از ساعت 21 به مدت 50 دقیقه روی آنتن می‌رود. همچنین مستندهای «ایران شهر» ، «خط روشن» ، «طلائه دار» و «یک شهر یک قیام» از تولیدات فاخر مرکز خراسان رضوی در این ایام پخش می‌شود.

برنامه«در سوگ آفتاب» با محور زندگی بنیانگذار جمهوی اسلامی ایران و آموزه‌های اخلاقی و دینی و انقلابی ایشان، 14 خرداد از ساعت 9  تا  11 صبح از صدای خراسان رضوی پخش می‌شود. گزارش از سطح شهر، گفت‌وگو با کارشناس، گزیده‏‌های سخنان امام خمینی(ره)، جایگاه امام در هدایت و رهبری انقلاب و ... از بخش‌های برنامه است. این برنامه به تهیه‌کنندگی سیدضیاء علوی ، نویسندگی جمیله توکلی و گزارشگری علی سلیمی و مرضیه رحیمی‌ شنیده می‌شود.

برنامه«برفراز تاریخ» به تهیه‌کنندگی محمد کمالی و نویسندگی جمیله توکلی، 15 خرداد ساعت 18 با موضوع تبیین قیام ۱۵ خرداد و نقش امام خمینی(ره) در رهبری و هدایت مردم از رادیو پخش می‌شود.

همچنین رادیو زیارت نیز برنامه‌های متنوعی را به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و یوم الله 15 خرداد تدارک دیده است. ویژه برنامه«عبدصالح» به تهیه‌کنندگی محمدناصر رازجو و اجرای سیدمهران کاظمی، سیره و سوابق مبارزات حضرت امام خمینی(ره) را بررسی می‌کند. کارشناسی با موضوع مرور اندیشه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله)، سیره و شیوه امام خمینی(ره) در خانواده، بیان خاطرات یاران و شاگردان امام و پخش نظرات و گزارش های مردمی از بخش‌های برنامه است. همچنین مقرر شده است در صورت هم زمانی این برنامه با سخنرانی مقام معظم رهبری(مدظله)، سخنان ایشان به‌طور کامل در این برنامه پوشش داده شود. همچنین ارتباط تلفنی و بهره گیری از کارشناسی آیات عظام مکارم‌شیرازی و ناصری و دکتر عبدخدایی به‌صورت تلفنی از دیگر آیتم‌های برنامه است، که 14 خرداد از ساعت 10 از استودیوی صبا رادیو زیارت به صورت زنده پخش می‌شود.

ویژه برنامه«صحن امام» 13 و 14 خرداد، ساعت 19 تا 21، به تهیه کنندگی محمدجواد دهقان به صورت زنده از رادیو زیارت با شما همراه می‌شود. در این برنامه نظر امام خمینی (ره) درباره زیارت، شیوه و سیره ایشان در این باره و بیان خاطراتی از همراهان و یاران ایشان در ایام حضور و تبعید ایشان در نجف اشرف پخش می‌شود. این برنامه با اجرای میثم مسرور از استودیو اختصاصی رادیو زیارت در صحن انقلاب حرم حضرت امام رضا(ع) روی آنتن می‌رود.

گفتنی است رادیو دری خراسان رضوی نیز ویژه برنامه‌هایی را برای روزهای 14 و 15 خرداد تهیه کرده است. برنامه «کافه صبح» به تهیه کنندگی عارف حسینی و اجرای نصیر احمد مجاب در 2 قسمت پخش می‌شود. «گزارش ویژه» به تهیه کنندگی معصومه خوشرو و اجرای رحمت الله سروری هر روز ساعت 19:30 دقیقه پخش می‌شود. «انعکاس» عنوان ویژه برنامه دیگری از رادیو دری خراسان رضوی است که از 10 خرداد ساعت 12، در 5 برنامه 35 دقیقه‌ای پخش می‌شود. ویژه برنامه«روی موج جوانی» با موضوع امام و جوانان، 14 خرداد ساعت 17:15 به سمع مخاطبان خواهد رسید. «داستان تمثیلی» عنوان ویژه برنامه ای از خاطره کودکی است که به تهیه‌کنندگی طیبه صفری، 14 و 15 خرداد ساعت 15 از رادیو دری خراسان رضوی پخش می‌شود.

سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به صورت زنده از واحدهای سیما ، صدا، رادیو زیارت و برون‌مرزی روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما