امروز سه شنبه  ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

کشوری برای پیرمردها در هیسپان تی وی؛

مشاهده ۴۶۵
۱۳۹۹/۰۴/۰۲- ۱۳:۲۰

شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، مستند «کشوری برای پیرمردها» رباره داستان زندگی 15 هزار آمریکایی که برای داشتن زندگی بهتر و ارزان‎تر راهی اکوادور شده‎اند را روی آنتن می‌برد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در طول ده سال اخیر، بیش از 15 هزار آمریکایی (غالبا بازنشسته) برای داشتن زندگی بهتر و ارزان‎تر راهی اکوادور شده اند تا برای همیشه در آنجا بمانند. این فیلم داستان گروهی از شهروندان آمریکایی پا به سن گذاشته‎ای است که به علت ناتوانی در پرداخت خرج و مخارج زندگی در کشور خود، در سنین کهولت مجبور به مهاجرت به کشوری با زبان و فرهنگ مختلف شده‎اند.
در حقیقت آن‎ها را نوعی «مهاجر اقتصادی» می دانند. این مستند همچنین نشان می دهد که رویای آمریکا برای بسیاری در حد رویا باقی می‎ماند. در این فیلم به این موضوع پرداخته می‌شود که این افراد، در حال حاضر گرچه می توانند با پولی که پس‎انداز کرده‎اند زندگی خود را در اکوادور بگذرانند، اما آن‎ها دیگر نمی‎توانند جذب جامعه جدید شوند، زبان آن‎ها را یاد بگیرند و یا حتی به آن‎ها اعتماد کنند. همین سبب شده تا بیشتر وقت خود را در خانه و در تنهایی مفرط به سر ببرند.
مستند «کشوری برای پیرمردها » سه‎شنبه ساعت 8:30 ،15 و 21:30 به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود. تکرار این مستند سه‎شنبه ساعت 2:30 بامداد روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما