امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

دهه کرامت در صداوسیمای خراسان رضوی

مشاهده ۶۴۰
۱۳۹۹/۰۴/۰۲- ۱۳:۴۲

صدا‌وسیمای خراسان رضوی در دهه کرامت، با تولید و پخش بیش از 18000دقیقه برنامه، ایام شادی را برای مخاطبان رقم می‌زند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای خراسان رضوی با ویژه برنامه‌های متنوعی، در دهه کرامت بینندگان را همراهی می‌کند. «بهشت هشتم» عنوان ویژه برنامه‌ای است که در گروه فرهنگ و معارف اسلامی، توسط عبدالرزاق رمضان‌نژاد، علی‌محمد کاظمیان‌پور و محمدرضا امیری تهیه می‌شود. این برنامه در 10 قسمت 70 دقیقه‌ای به‌صورت زنده پخش می‌شود. همچنین برنامه«شب شرقی» به صورت مشترک با شبکه تهران، به تهیه‌کنندگی سید‌محسن ناطقی، با موضوع کرامات و سیره رضوی در 5 قسمت 60 دقیقه‌ای روی آنتن می‌رود. برنامه «آبنبات چوبی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حمید طباطبایی در دهه کرامت با کودکان همراه می‌شود. «صبح خراسانی» عنوان برنامه زنده صبحگاهی سیمای خراسان است که به تهیه‌کنندگی محسن وکیلی اسفندیاری، در 10 قسمت 40 دقیقه‌ای به سیره و فرهنگ رضوی و سبک زندگی امام رضا(ع) می‌پردازد. برنامه«اشاره» در 6 قسمت 45 دقیقه‌ای، به تهیه‌کنندگی آرش رهبر ، جشن‌های دهه کرامت در شهرستان‌ها را منعکس می‌کند.

همچنین مستندهای «میزبان»، «زیارت» و «مشهد الرضا» به همراه 8 عنوان فیلم 90 دقیقه‌ای از دیگر تمهیدات سیمای مرکز در دهه کرامت است. 40 عدد کلیپ و نماهنگ با موضوع دهه کرامت و حضرت امام رضا(ع) و 10 قسمت از مجموعه «آوای رضوی» نیز در فهرست پخش سیمای خراسان رضوی قرار گرفته است.

گفتنی است سیمای مرکز در دهه کرامت، علاوه بر پخش میان برنامه و موسیقی تصویرها، سخنرانی‌ها و مراسم متنوع حرم مطهر حضرت رضا(ع)را برای پخش از شبکه‌ها در اختیار سایر مراکز قرار می‌دهد. برنامه «مشرق عشق» با هدف ترویج فرهنگ و سیره رضوی، با اجرای کشوری و ریحانه شادمان، در روز میلاد حضرت رضا(ع) از ساعت 9 صبح به‎مدت 120 دقیقه از صدای خراسان رضوی و سایر شبکه‌های استانی پخش می‌شود. همچنین برنامه «شوق زیارت» به تهیه‌کنندگی رضا سلیمانی در دهه کرامت، هر روز ساعت 21:30 با رویکرد معارف رضوی شنیده می‌شود. برنامه«حریم مهر» با هدف بررسی سبک زندگی اسلامی و انطباق آن با شیوه و سلوک رضوی، به تهیه کنندگی لیلا کامکار و با اجرای احسان کاشانی و اسفندیاری در 9 قسمت ساعت 9:5  از رادیو تقدیم مخاطبان می‌شود. همچنین رادیو خراسان رضوی با پخش بیش از 20 عنوان برنامه مانند«بانوی کرامت»، «ریحانه»، «رخ مهتاب»، «صدای سخن عشق»، «آهوانه»، «پابوس» و ... ابعاد مختلف زندگی حضرت رضا (ع) و حضرت معصومه (س) را تبیین می‌کند.
رادیودری برون ‌مرزی صدا‌وسیمای خراسان رضوی، نیز برنامه‌های خاصی را برای این ایام تدارک دیده است. برنامه‌های«کافه صبح» به تهیه ‌کنندگی عارف حسینی و اجرای نصیر احمد‌مجاب ساعت 8 صبح، «زنده باد زندگی» با موضوع فرهنگ و سیره رضوی، به تهیه کنندگی وحیده حسینیان و اجرای زینب بیات از ساعت 10 صبح و «روی موج جوانی» با محور سیره و شیوه زندگی ائمه معصومین علیهم السلام، با اجرای حمیدرضا محمدی هر روز ساعت 17:15 به سمع مخاطبان می‌رسد.

گفتنی است واحد اطلاعات و اخبار این مرکز نیز به مناسبت دهه کرامت، 11 گزارش با موضوع‌های میلاد حضرت معصومه(س)، سبزوار باب الرضا، ارادت اهل سنت به حضرت، آئین 111 ساله عودسوزان، بانوان هنرمند و روکش‌های مرقد مطهر، موزه‌های حرم مطهر، معرفت رضوی، بچه محله امام و ... تدارک دیده است.

امتیاز شما