امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

مروری بر ادعای بی‎اساس سفیر آمریکا در اتهام به حزب الله

مشاهده ۷۲۶
۱۳۹۹/۰۴/۱۰- ۱۴:۰۲

حاشیه‌های سفیر آمریکا در لبنان و ادعای بی‎اساس او درخصوص حزب الله لبنان به عنوان مهم‎ترین هشتگ شبکه‌های اجتماعی جهان عرب، در این برنامه از «هاشتاغ» بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، بازتاب اظهارات روز جمعه «دورتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت که ادعا کرده است؛ حزب الله مانع حل بحران اقتصادی لبنان است و «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله، ثبات لبنان را تهدید می‌کند در این قسمت از «هاشتاغ» تشریح می‎شود.
در این برنامه بدان توجه می‎شود که پس از این اظهارات «محمد مازح» قاضی پرونده‌های اضطراری در منطقه «صور» در جنوب لبنان با صدور حکمی سفیر آمریکا را از هر گونه اظهار نظر رسانه‌ای منع و هر رسانه لبنانی یا خارجی را که در لبنان فعالیت می‌کند، از هرگونه مصاحبه با سفیر آمریکا یا هرگونه صحبتی با او، به مدت یک سال ممنوع کرده است.
 مردم لبنان روز دوشنبه بنا به دعوت گروه‌های ملی و فعالان جامعه مدنی در مخالفت با سخنان مداخله‌جویانه «دورتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت، مقابل مقر وزارت خارجه لبنان تظاهرات کردند از این رو این برنامه به بررسی این موضوع نیز می‎پردازد.
اقدامات تهدید آمیز ترامپ علیه معترضان آمریکایی، هشتگ دیگری است که در این برنامه تشریح می‎شود.
در خلال برنامه گفته می‌شود؛ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در اقدامی تازه فیلم نشانه‎گیری اسلحه از سوی یک زوج سفید پوست به سوی گروهی از معترضان در شهر «سنت لوئیس» را در حساب توییتری خود به اشتراک گذاشته است. همچنین شهرهای آمریکا مدتی است که به صحنه اعتراض‌ها علیه نژادپرستی در این کشور مبدل شده است و جرقه نخست این اعتراض‌ها نیز پس از قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه پوست آمریکایی از سوی ماموران پلیس شهر «میناپولیس» زده و شهرهای مختلف این کشور و حتی جهان به صحنه اعتراضات مردمی‌بدل شد.
«هاشتاغ» به تهیه‎کنندگی و کارگردانی محمد معین مقامی و اجرای علا قاسمی، امشب 10 تیر، ساعت 23:15 به وقت تهران از آنتن شبکه العالم پخش می‎شود.

امتیاز شما