امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
دیدار مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با مدیر حوزه‌های علمیه کشور و تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س)
دیدار مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با مدیر حوزه‌های علمیه کشور و تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س)

تاکید بر تعامل بیشتر در حوزه دین

مشاهده ۶۸۱
۱۳۹۹/۰۴/۱۳- ۱۴:۱۲
تعداد بازدید:681

جواد شیخ اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در سفر به قم با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور و آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شیخ اکبری در دیدار با آیت الله اعرافی با بیان اینکه شبکه قرآن و معارف سیما نیازمند رهنمودهای حوزه برای ادامه مسیر است افزود: باپشتوانه علمی حوزه ، شورای معارف سیما می تواند بابرنامه ریزی دقیق به اهداف از پیش تعیین شده خود برسد و این مهم باعث رشد و ارتقای برنامه‌های معارفی درشبکه‌های سیما شود.

دبیر شورای معارف سیما افزود: جاری و ساری کردن معارف دین درمتن زندگی مردم جزء وظایف مشترک شبکه قرآن و معارف سیما و حوزه است، از این رو با اجرایی کردن سند توافق نامه فی مابین می توان به تحقق این هدف در رسانه کمک کرد. شیخ اکبری گفت : در این سند که به صورت اجرایی و عملیاتی تدوین شده است، بر محورهایی مانند معرفی کارشناسان و نخبگان حوزوی با مختصات رسانه‌ای در حوزه‌های مورد نیاز مردم؛ همکاری در اجرای طرح ملی سیر مطالعاتی در راستای تقویت منظومه معرفتی در سطوح مختلف علمی؛ ارائه مستندات علمی‌پژوهشی (تاریخ شفاهی) بزرگان و علمای حوزه برای ساخت مستند از حیات طیبه علماء و بزرگان دین و ... تاکید شده است .آیت الله اعرافی نیز گفت: تجلی تمامیت حوزه و بازنمایی حوزه و روحانیت در قالب هنر و رسانه و فضای مجازی از برنامه‌هایی است که در حوزه به آن اهمیت داده شده است و علاوه بر آن پاسخ به سوالات و شبهات و داشتن رویکرد بین المللی باید مورد توجه قرار گیرد . در انتهای این دیدار توافق نامه همکاری بین حوزه‌های علمیه و شبکه قرآن و معارف سیما، با حضور آیت الله اعرافی و جواد شیخ اکبری به امضاء رسید. 

شیخ اکبری در ادامه با آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) سلام الله علیها دیدار و گفتگو کرد.آیت الله سعیدی با اشاره به حدیث امام رضا (ع) که فرمودند خدا رحمت کند کسی که امر ما را زنده نگه می‌دارد ابراز کرد: در شبکه قرآن و معارف این امر محقق شده است و این شبکه کلام اهل بیت علیهم اسلام را بر بال رسانه نشانده و به مردم می رساند .شیخ اکبری نیز گزارشی از برنامه‌هایی که با همکاری حرم مطهر حضرت معصومه (س) که از شبکه‌های مختلف سیما پخش شده بودند، ارائه داد.

امتیاز شما