امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

برگزاری کارگروه ارتقای طرح قرآنی بشارت 1454 در صدا‌وسیمای خراسان رضوی

مشاهده ۴۴۱
۱۳۹۹/۰۴/۱۶- ۱۲:۲۴

کارگروه ارتقای طرح قرآنی بشارت 1454 در استان خراسان رضوی تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، همزمان با آغاز طرح قرآنی بشارت 1454، ستاد اجرایی این طرح در استان خراسان رضوی، با حضور قائم مقام مدیر کل مرکز خراسان رضوی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه و مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی در صدا‌وسیمای مرکز خراسان رضوی برگزار شد. علیرضا ابوترابی، قائم مقام مرکز خراسان رضوی در این جلسه، با اشاره به مهجور ماندن قرآن در زندگی مردم و اهمیت این طرح قرآنی در ارتقای فرهنگ قرآن و سبک زندگی قرآنی در جامعه گفت: این طرح با همراه کردن مساجد، دارالقرآن‌ها و مراکز قرآنی استان سعی می‌کند سبک زندگی قرآنی را در جامعه ترویج کند.

 حجت‌الاسلام احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز در این جلسه، ابتکار، خلاقیت و نوآوری در برنامه‌های قرآنی به منظور جذب مخاطب و بالابردن فرهنگ قرآن در جامعه را ضروری دانست و افزود: شناسایی و معرفی افرادی که سبک زندگی قرآنی دارند، باید از اولویت‌های این طرح باشد.

حجت‌الاسلام صاحبقرانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز گفت: اینکه در جامعه جا بیفتد که قرآن کتاب زندگی است و مردم ترغیب شوند تا برای امور زندگی و اجتماعی خود به آن مراجعه کنند، یک امر مهم است که با چنین طرح‌های قرآنی امکان‌پذیر خواهد ‌بود.

در این جلسه مقرر شد برای محورهای طرح قرآنی بشارت 1454، مسابقاتی با مشارکت محتوایی و تامین جوایز توسط اداره‌کل اوقاف، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان و اداره‌کل تبلیغات اسلامی‌برگزار شود و تا پایان سال ادامه یابد. پوشش اخبار قرآنی استان در بخش‌های خبری، تطبیق مباحث کارشناسان سبک زندگی در برنامه‌های صد‌اوسیما با مباحث قرآنی، معرفی شخصیت‌های قرآنی در زمینه‌های مختلف در برنامه‌های پرمخاطب، طراحی و تولید مسابقه‌ای بر مبنای بخش‌های منطبق با قرآن در زندگی مخاطبان، تولید موشن‌گرافی با مشارکت سازمان تبلیعات اسلامی و ... از جمله مصوبات این جلسه بود.

امتیاز شما