امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

کتاب «مجموعه مقالات دین، رسانه، کرونا» منتشر شد

مشاهده ۱۸۹۲
۱۳۹۹/۰۴/۲۴- ۱۲:۴۳

اداره کل پژوهش‎های اسلامی صداوسیما کتاب «مجموعه مقالات دین، رسانه، کرونا» را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در چیکده این اثر که به اهتمام دکتر حسن بشیر در اداره کل پژوهش های اسلامی صداوسیما منتشر شده است، می خوانیم:

پیدایش و شیوع غافلگیرانه ویروس کووید 19، در سال 1398 قلمرو دین و دینداری و عرصه رسانه و ارتباطات را دستخوش تحولاتی کرد. تعطیلی مناسک جمعی از جمله نمازهای جمعه و جماعت و اجتماعات مذهبی به‌ویژه برنامه‌های فراگیر در ماه‌های شریف رجب، شعبان و رمضان المبارک از یک سو و به‌میدان‌آمدن ظرفیت آشکار و نهفته رسانه از رادیو و تلویزیون گرفته تا فضای مجازی، نمونه‌ای قابل مطالعه برای فهم نسبت و درک تعامل دین و رسانه است. در این میان، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در این آوردگاه دشوار توانست توانمندی‌های خود را بار دیگر به‌درستی بروز دهد و بخش قابل اعتنایی از نیاز معنوی و مناسکی مخاطبان را پاسخ دهد. این اما، قدم نخست است و جا دارد تا با تتبّع فراوان، نقاط قوت و ضعف کارنامه رسانه‌ها را مورد مداقّه قرار دهیم و قدم‌های بلندتری را برای تحقق رسانه دینی برداریم.
اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی سازمان صداوسیما، به‌مثابه یگانه مرکز راهبردی مطالعات دین و رسانه، با درک این مهم، از صاحبنظران این قلمرو سترگ برای عرضه دانش سودمند و دیدگاه‌های عالمانه خود و تقدیم آن به جامعه علمی رسانه‌ای دعوت نمود و اثر ارزشمند «دین، رسانه، کرونا» به اهتمام دانشمند ارجمند جناب آقای دکتر حسن بشیر، عضو محترم هیئت علمی و استاد دانشگاه امام صادق(ع) فراهم آمد. با سپاس از این فرزانه فرهیخته و نویسندگان محترم مقالات امید می‌رود این اثر موجب بهره‌برداری صاحبنظران، پژوهشگران و برنامه‌سازان قرار گیرد و این مرکز را از نقدهای سازنده و پیشنهادهای ارزنده خود بهره‌مند فرمایند.
متن کامل کتاب در سایت اداره کل پژوهش های اسلامی صداوسیما به نشانی www.irc.ir بارگذاری شده است.

امتیاز شما