امروز پنج شنبه  ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
«میزگرد سیاسی» از شبکه سحر می‌پردازد؛
«میزگرد سیاسی» از شبکه سحر می‌پردازد؛

مزاحمت جنگنده آمریکایی برای هواپیمای مسافربری ایران

مشاهده ۳۸۱
۱۳۹۹/۰۵/۰۶- ۱۴:۰۴
تعداد بازدید:381

مزاحمت جنگنده آمریکایی برای هواپیمای مسافربری ایران، باوجود تبیین جزئیات فنی مسیر پرواز هواپیمای مسافربری از تهران به بیروت و استفاده از کریدور پروازی، در برنامه امشب «میزگرد سیاسی» (کمپاس) کانال آذری شبکه سحر بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، غیرقانونی و تروریستی بودن اقدام جنگنده آمریکایی و نقض آزادی و امنیت پرواز براساس کنوانسیون شیکاگو و سایر معاهدات بین‎المللی توسط آمریکا از بدیهی‎ترین نتایج این اقدام است.
کاپیتان هوشنگ شهبازی به عنوان میهمان حاضر در استودیوی برنامه «کمپاس» و قربان جبرائیل کارشناس آذربایجانی از باکو به صورت تلفنی نقطه نظراتشان را در این خصوص مطرح می‌کنند.
همچنین حضور غیر قانونی ارتش آمریکا در سوریه و حریم هوایی این کشور، سابقه اقدامات خصمانه علیه هواپیماهای مسافربری در منطقه (سرنگونی هواپیمای ایرانی در سال 1367)، ضرورت اقدامات حقوقی و دیپلماتیک به منظور محکومیت آمریکا در مجامع جهانی و لزوم اعلام موضع ایکائو در این باره از دیگر محورها و موضوعات این برنامه 45 دقیقه‎ای است.
«میزگرد سیاسی» (کمپاس) دوشنبه 6 مرداد ساعت 21:30 به وقت تهران با اجرای غلامرضا صفوی و تهیه‎کنندگی قهرمان نورانی، روی آنتن کانال آذری شبکه سحر می‎رود.

امتیاز شما