امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

گشتی در زمین‎های کشت کاکائو‌ و‌ قهوه با «آفریقا سرزمین فرصت‌ها»

مشاهده ۸۸۵
۱۳۹۹/۰۵/۰۷- ۱۸:۴۹

هشتمین قسمت مجموعه مستند «آفریقا سرزمین فرصت‌ها» با موضوع زندگی بومیان ساحل عاج، چهارشنبه 8 مرداد، از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجموعه «آفریقا سرزمین فرصت‌ها» روایتی است از زندگی در قاره سیاه، زندگی با مردمان این قاره و گفت‌وگو درباره فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی آن‌ها که در هر قسمت، به یکی از کشورها یا مناطق سنتی آفریقا سرک می‌کشد. هفتمین قسمت این مجموعه، «از یاماسوکرو تا مان» نام دارد و مربوط به زندگی بومیان کشور ساحل عاج است. روایتی جذاب از زندگی بومی‌های ساحل عاج و ظرفیت‌های اقتصادی در سفری مهیج به شهرهای یاموسوکرو و مان؛ از ظرفیت‌های کشت فراسرزمینی برای ایران مثل کاکائو‌ و‌ قهوه تا موز و آناناس که در این قسمت با آن‌ها آشنا می‎شویم. مجموعه 10 قسمتی «آفریقا سرزمین فرصت‌ها»، چهارشنبه‌ها ساعت 22 و بازپخش آن ساعت 16:30 روز بعد روی آنتن شبکه افق می‎رود.
راز معمای گلباف در شبکه افق
هفتمین قسمت مجموعه مستند «خرم شهر» با عنوان «سنگ آباد» و با موضوع ماجرای زلزله سال 60 در منطقه گلباف کرمان و تحولاتی که در این سال‌ها ایجاد شده است، از شبکه افق پخش می‌شود. بعد از آن اتفاق دردناک، بسیاری از زیرساخت‌های شهر نابود شد اما تلاش و همت اهالی و گروه‌های جهادی برای ساختن دوباره گلباف، مثال زدنی و همین ماجرا دستمایه این قسمت از «خرم شهر» شد. «خرم شهر» کاری از مرکز بسیج سازمان صداوسیما، چهارشنبه این هفته ساعت 20 و تکرار آن ساعت 11 روز بعد و همچنین 7:30 شنبه هفته آینده از شبکه افق پخش می‌شود.
برج‌نشنان جنگلی به شبکه افق می‌آیند
مجموعه مستند چهار قسمتی «نووری» درباره وضعیت باغ‌های شمال ایران ساخته شده است، مستندی درخصوص وضعیت دیروز، امروز و آینده سرمایه طبیعی ایران زمین. در این مستند طی گفت‌وگو با کارشناسان و باغداران، به مسائلی پرداخته شده است که کمتر شنیده شده‌‌اند ولی سال‌هاست که به عنوان تهدیدی برای این افراد و باغ هایشان مطرح هستند. در سومین قسمت که «برج نشینان جنگلی» نام دارد، به فعالیت زنان در منطقه گلوردی استان مازندران پرداخته شده است. مستند«نووری» به تهیه‌کنندگی مریم رزاقی، چهارشنبه‌ها ساعت 17:30 روی آنتن شبکه افق می‌رود. تکرار این مستند روز بعد ساعت 8:30 پخش می‌شود.

امتیاز شما