امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

کودک و رسانه در آینه «ترنج» رادیو گفت و گو

مشاهده ۱۰۹۲
۱۳۹۹/۰۵/۲۷- ۰۸:۱۸

برنامه«ترنج» رادیو گفت و گو بیست و هفتم مرداد با حضور کارشناسان خانواده و فضای مجازی، به بررسی موضوع کودک و رسانه می‌ پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه«ترنج» 27 مرداد، مهندس مجید قنبری، مدرس دانشگاه و پژوهشگر سواد رسانه ای، دکتر فاطمه منتظری، مدرس دانشگاه در حوزه تکنولوژی آموزشی، مشاور خانواده در حوزه فضای مجازی، علی زارعان، مدیر سابق گروه کودک و نوجوان شبکه ۱، ۲ و ۵ و مشاور معاون صدا و سیما در حوزه فضای مجازی و رسانه‌ های نوین، مبحث کودک و رسانه را بررسی می‌کنند.

از مهم‌ ترین مباحث مربوط به سواد رسانه‌ ای و نقش والدین در آن، می‌ توان به عدم استفاده از ابزارهای رسانه‌ ای مختلف توسط والدین در مقابل کودکان اشاره کرد. والدین باید هنگام استفاده از ابزارهای رسانه‌ ای مختلف توجه کافی را داشته باشند تا فرزندان خود را با محتوای نامناسب آشنا نکنند. زمان‌بندی برای دسترسی کودکان به رسانه و محتوای منتشر شده در آن، از دیگر وظایف والدین محسوب می‌شود و در کنار آن وظایف دیگری از جمله ارائه توضیحات کافی درباره محتوای متناسب با گروه سنی کودکان، توجه به شرایط، نظارت، تماشای دسته‌ جمعی و آشنایی کودکان با انواع مختلف رسانه‌ ها نیز مهم تلقی می‌شود.

گفتنی است برنامه «ترنج» دوشنبه‌ ها ساعت 11 به مدت 60 دقیقه، به صورت زنده روی موج اف ام ردیف 103.5مگاهرتز روی آنتن رادیو گفت و گو می رود.

امتیاز شما